21 czerwca 2017

Podróż marzeń

Nie mam pojęcia kiedy to się dokładnie zaczęło. Nie potrafię sobie przypomnieć. Jednak bardzo się cieszę, że złapałam tego bakcyla. Wiem tylko, że niego nie potrafię żyć. Jestem uzależniona. Niektóre z nich były długie i dalekie, ale wszystko zaczęło się od tych małych, całkiem bliskich. Podróże. Ładują baterie i wzbudzają moją ciekawość świata. Cieszą, kształcą, rozwijają moją osobowość, dodają pewności siebie. Podróżując poznaję nowe miejsca, nowych ludzi, ich kulturę i zwyczaje. Dzięki temu potrafię rozumieć i patrzeć szerzej, jestem bardziej otwarta, tolerancyjna. Odważniej używam języka angielskiego. Uwielbiam też doświadczać nowych rzeczy, próbować dziwne dania, testować nowe smaki...
Często swoje wyprawy planuję z dużym wyprzedzeniem. Tak jak rodzinne wakacje czy obóz we Włoszech z ATASem. Wcześniejsza rezerwacja daje dużo szerszy wybór, gwarancję miejsca i z reguły niższe ceny. Poza tym mobilizuje do odkładania co miesiąc określonych kwot, by przed samym wyjazdem zapłacić czy mieć więcej kieszonkowego. Czasem decyzje o wyjeździe trzeba też podjąć szybko i dość spontanicznie, tak też było w przypadku mojej niedawnej podróży. Jeśli jesteście ze mną dłużej to pewnie pamiętacie wygraną w konkursie Blogu Roku. Jedną z nagród był bon o określonej kwocie do biura podróży. Leżał sobie i cierpliwie czekał, aż do początku czerwca tego roku, gdy wjechałam na tydzień do Francji... Dwa lata temu zakochałam się w magicznym  Paryżu, więc tym razem przyszła pora na Lazurowe Wybrzeże, które do tej pory znałam jedynie z przepięknych zdjęć. Ciepłe, pachnące wakacjami powietrze muskało moje nieco blade policzki już w pierwszych minutach. Orzeźwiająca morska bryza. Nagrzany od rozpalonego słońca złoty piasek. Smak soli w ustach. Miasto pachniało owocami morza. To pierwsze moje doznania zaraz po przyjeździe. Rozwiane na wietrze włosy, kiedy jechałam rowerem wzdłuż Promenady Anglików, to jak obrazek jak z najpiękniejszej książki. Spokojna Nicea, która ożywa dopiero nocą. I jej zapierająca dech w piersi panorama, którą można podziwiać z zamku na wzgórzu. Przepiękne, wąskie uliczki Antibes. Możecie mi wierzyć, że czułam się tam jak bohaterka filmu. Kadrów zapisanych w mojej pamięci nie powstydziłby się nawet najlepszy reżyser. Niezwykle inspirujące muzeum Picassa- odwiedźcie koniecznie jeżeli tylko tam kiedyś będziecie. Małe, ale bardzo znane, przede wszystkim z filmów o Żandarmie i z Brigitte Bardot, Saint-Tropez. Pełne turystów, knajp, restauracji i ekskluzywnych butików. Gwarne, z wieloma językami w tle, znajomą muzyką. Takie radosne. Pomimo wielu zagrożeń tętniące życiem. Wspaniałe wille otoczone bajkowymi ogrodami. Szyldy, które znam z najlepszych kreacji, pokazów mody i zapachów. Chyba nigdy nie zapomnę tych dni, kiedy francuskie, gorące słońce opalało moją skórę. Nie zapomnę smaku ślimaków i żabich udek podanych o zachodzie słońca. Ogromnego wyboru kolorowych makaroników, moich ulubionych ciasteczek. W takich chwilach naprawdę czuję, że kocham życie.
____________________________________________________________________________________________ 
Jeśli śledzicie mnie na instagramie na pewno już widzieliście najnowsze zdjęcia ze słonecznego Lazurowego Wybrzeża. A jak jeszcze tego nie zrobiliście to koniecznie nadróbcie zaległości, bo ciągle będą pojawiać się nowe fotografie! 


Dla ludzi, którzy tak jak ja kochają podróże została stworzona specjalna mapa pozwalająca zaznaczać, a właściwie zdrapywać z niej kraje, które się odwiedziło. Ze swojej starłam oczywiście Francję, Turcję, Tunezję, Egipt, Izrael, Maltę, Hiszpanię, Węgry, Słowację, Czechy, Niemcy i Anglię, a już za niedługo będę mogła odsłonić także Włochy! Mam nadzieję, że z roku na rok moja mapa będzie coraz bardziej kolorowa i że jak najszybciej zobaczę Holandię i Austrię o których tak marzę.
____________________________________________________________________________________________ 
 A jeżeli także chcielibyście taką mapę zawiesić na swojej ścianie zapraszam Was na konkurs organizowany z okazji pierwszego dnia lata na mojej stronie na facebook'u. Zasady są naprawdę proste, sprawdźcie! 
____________________________________________________________________________________________ 
                                                                             
Jeśli chcesz wiedzieć jeszcze więcej i widzieć mnie częściej wpadnij tutaj:
Snapachat- milionioliwka
Instagram- milionioliwka

18 komentarzy:

  1. Ta mapa jest świetnym pomysłem dla osób, które kochają podróżować! Ja sama chciałabym bardzo zetrzeć z niej Islandię, Włochy, Zjednoczone Emiraty Arabskie i pewnie jeszcze dużo więcej innych państw, które z biegiem czasu zapragnę odwiedzić. Bardzo ładne zdjęcia!

    Mój blog!

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny pomysł z tą mapą! Podróżowanie nie jest jakąś moją wielką pasją jak u ciebie, ale lubię to robić.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę pomyśleć nad zakupem takiej mapy, bo to naprawdę świetna rzecz. Zazdroszczę spędzonego tygodnia w Nicei, ja niestety bywałam tam jednorazowymi wypadami :/
    Na szczęście Włochy mogłabym zetrzeć od północy po południe, bo kilka razy w roku ze względu na pochodzenie mojego taty mogę je odwiedzić. W tym roku zaś podbijam Czarnogórę!

    W wolnej chwili serdecznie zapraszam do mnie na nowy post! ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super taka mapa! *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi spełnić marzenie o podróżowaniu po za granice naszego kraju :D
    MÓJ BLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna jest ta mapa :)

    http://wiktoriafiutak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Super jest ta mapa! :D
    Pozdrawiam♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialna oraz naprawdę świetna jest ta mapa. Ja na razie zwiedzam Polskę. Byłam w Szczytnie, Warszawie, kołobrzegu, Jastrzebiej górze, a teraz często odwiedzam Opole

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie także podobają się podróże :) na razie mam zamiar zobaczyć kilka bliższych miejsc :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio bardzo pokochałam podróże! Są dla mnie czymś naprawdę niesamowitym. W te wakacje postanowiłam, że odwiedzę dużo różnych miejsc! Bardzo spodobała mi się Twoja mapka! <3
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. "Jestem naprawdę ogromną fanką Ukrainy i również chciałabym tam móc kiedyś pojechać, uwielbiam przepiękną flagę oraz jej herb, które nieodzownie kojarzą mi się właśnie z tym jedynym, cudownym oraz niepowtarzalnym państwem. Uwielbiam również polsko - ukraiński zespół Enej oraz ukraiński zespół Kozak System pochodzący z serca Ukrainy Kijowa. Naprawdę dzięki Nim, choć trochę Ją poznaje. Kocham jednakowo ich kulturę - muzykę, jak i język ukraiński - z całego serca chciałabym się go nauczyć, który jest bardzo piękny oraz melodyjny, jednocześnie łatwy do zapamiętania. Ponieważ niektóre słówka są naprawdę bardzo podobne do polskiego, a wyszywanki są naprawdę genialne. Znajdują się tam przepiękne góry oraz zielone pola, a miasta po prostu zapierają dech w piersiach.

    Jednak po przeczytaniu mojej ukochanej książki Cień Wiatru, ulubionego autora Carlosa Ruiza Zafóna najbardziej w świecie chciałabym polecieć również do Hiszpanii i odwiedzić miasto Barcelonę, ponieważ właśnie tam rozgrywa się właśnie akcja książki. Przejść się tymi uliczkami, aby jeszcze lepiej wejść w fabułę oraz dosłownie się w niej zatracić Szczególnie zapadło mi w pamięć rozstępujące się przed Danielem, głównym bohaterem gołębie i z powrotem schodzące się tuż za nim. Niezwykłe miejsce zwane Cmentarzem Zapomnianych książek. To byłaby na pewno wspaniałe oraz pełne niesamowitych przeżyć spotkanie na żywo z akcją rozgrywającej się w książkowej rzeczywistości, w której fabuła toczy się na w przepięknej scenerii Barcelony. Oczywiście czytałam również pozostałe książki tego autora."

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna Oliwko! Mapa jest świetnym atrybutem do pokoju. Pomysłowa, oryginalna i praktyczna. W dodatku nauka poprzez zabawę. Zwłaszcza dla kogoś, kto lubi i marzy o szerszych podróżach :) Widzę i nawet klimaty skandynawskie. Kiedy zdrapiesz Szwecję? :) Pozdrawiam Cię gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  13. swietna mapa, i twoja stylizacja tez.
    http://s-busz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. ojeju jaki świetny post <3 http://alcohales.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta mapa jest naprawdę śliczna. Zupełnie w moim stylu. :)
    healthycamomile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna jest ta mapa

    https://olagarcz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Również kocham podróżować,a ta mapa jest genialna
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też kocham podróże całym sercem! Ale fajna mapa!
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.