12 września 2016

Niezapisana strona

Lubię czytać książki. Przewracać kartki, czuć zapach papieru i farby drukarskiej. Dłonią gładzę kolorowa okładkę. Zanim dokonam wyboru, po jaką lekturę sięgnę przeglądam streszczenia. Patrzę kto ją poleca, jakie ma recenzje. Wertuję wzrokiem kilka zdań. Sprawdzam jakim językiem jest napisana. Najczęściej wybieram te, które opowiadają o życiu innych ludzi. Tak realnym, jakby to mógł być mój los. Lubię historie, które mogły się wydarzyć, lubię poznawać bohaterów podobnych do mnie lub moich przyjaciół. Z radością patrzę na nowy nabytek leżący przy moim łóżku. Otwieram i pochłaniam pierwsze zdania, strony. Papier szeleści pod moimi palcami, pachnie jeszcze nowością, rogi kartek lekko się wyginają. W głowię rysuję obrazy. Początkowo lekko nieśmiało przyglądam się losom bohaterów, wchodzę w ich życie... A po krótkim czasie czuję jakbym była jego częścią i również nim żyję. Przejmuję się każdą niestabilną sytuacją, wzruszam się i po moich policzkach kapią pojedyncze łzy. Chowam w sercu smutki i troski wyimaginowanych postaci. Podnoszę kąciki ust a niekiedy parskam nawet śmiechem. Cieszę się ich radościami, podziwiam za odważne decyzje. Kiedy muszę oderwać się od mojej lektury zwykle wciąż o niej myślę.
Są takie książki, których nie chciałoby się kończyć. Im mniej stron mi zostaje, tym czytam je coraz wolniej, jakby wydłużając bieg wydarzeń. Potem długo noszę w głowie historię bohaterów do których zdążyłam się tak bardzo przywiązać. Przechowuję w sercu ulubione sceny jakby były moimi prywatnymi wspomnieniami.
Często  zastanawiam się, skąd autor czerpał inspirację, skąd wziął pomysł na niektóre histonie, bo są wręcz nieprawdopodobne. Zaskakujące zwroty akcji, wątki, które na końcu łączą się w całość. Podziwiam za wyobraźnię, pomysł, umiejętność ubrania wszystkiego w odpowiednie słowa, za zbudowanie niecodziennych sytuacji, które tak mnie wzruszyły. Mam swoich ulubionych pisarzy, po których teksty zwykle sięgam i czekam z niecierpliwością na premiery nowych książek... Jednak myślę sobie, że każdy z nas ma takiego pisarza, najwspanialszego ze wszystkich- jest nim moje i również Twoje życie. Zaskakuje mnie każdego dnia. Stawia na mojej drodze ludzi, których wcale się nie spodziewałam. Jest pełne tajemnic i zagadek, a każdy dzień jest jak następna strona. Nie jestem w stanie niczego przewidzieć, mogę tylko spekulować. Wymyślać. Jak dobra książka trzyma cały czas w napięciu i jest pełne zaskakujących zwrotów akcji. Pełne rozterek, bywa ciężkie, ale także zabawne, ekscytujące, nigdy nie jest nudne. Niekiedy trzeba czasu, cierpliwości, by coś odbudować naprawić. By puzzle życia znowu ułożyły się w sielski obrazek. Zdarza się, że przyszłość nigdy nie będzie taka jak wczoraj, bo jeden element został zgubiony...
Nie wiem kto będzie moim przyjacielem, a kto będzie udawał śmiejąc się za moimi plecami. Nie wiem czy i kiedy mój wróg stanie się sprzymierzeńcem, a odwieczny towarzysz wbije mi nóż w plecy. Nie wiem, czy ktoś kto był mi obojętny i kogo mijałam miesiącami na przejściu na pieszych będzie mi najbliższy. Na swojej drodze spotykam tak wielu ludzi i zawsze staram się być otwarta. Lubię przyglądać się, poznawać, rozmawiać. Najtrudniej mi wymazać z serca złe emocje, które kojarzą się z tymi przez których uroniłam łzy. Czasem trudno jest otworzyć się i zaufać. Boję się, gdy zbliżają się ci którzy kiedyś wyrządzili mi krzywdę, bo nie chcę być naiwna po raz kolejny. Uczę się życia, czytania, nie tylko czarnych tak oczywistych liter, ale także między wersami. Choć zdrady bolą i zostawiają ślady to uczę się nie przekreślać. Jednak wciąż jestem silna, otwarta. Otwarta na życie, na nowe doświadczenia, kolejną nienapisaną stronę, następny dzień. I kocham życie. Zdecydowanie jest to mój ulubiony pisarz, ulubiona książka... Bo jest moja!
_______________________________________________________________________________________________
Ponad 4,2 tysiąca osób lubi mój profil na Facebooku! Jeżeli spodobał Ci się mój blog Ty także możesz do nich dołączyć! Zobaczysz tam zapowiedzi wpisów i przedpremierowe fotografie!
                                                                             
A jeśli chcesz wiedzieć jeszcze więcej i widzieć mnie częściej wpadnij tutaj:
Instagram- milionioliwka/ Snapachat- milionioliwka

25 komentarzy:

  1. Jak Ty pięknie piszesz *.*

    martyna-k.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja równeiz często zastanawiam się jak autor napisał książkę, co go zainspirowało :)
    Piękne zdjęcia :D
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie widziałam tak dobrze napisanego tekstu. Sama uwielbiam czytać książki (chociaż od jakiegoś czasu rzadko to robię), jednak najbardziej lubię poznawać losy książki, której jestem główną bohaterką. Piękne jest to, że życie pisze nam codziennie nową historię, którą w każdej chwili możemy zmienić, otacza nas nowymi ludźmi. Daje szczęście ale również i smutek. Ale przede wszystkim otwiera przed nami codziennie nowe możliwości :).

    pozytywnarealistka.blogspot(klik)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię czytać książki, choć jestem baaardzo wybredna. Kiedy czytam fantasy to również się zastanawiam co było inspiracją. Stworzenie tak fantastycznego świata na pewno nie przyszło od tak :)
    http://tenebrisriddle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepięknie oraz niezwykle wzruszająco opisane

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się że napisałaś po tak długiej przerwie :) Warto było czekać bo tekst jest niesamowity. Najważniejsze to kochać swoje życie i to co zostało nam dane, bo nie zmienimy wszystkiego wokół. Możemy zmienić jedynie swoje nastawienie.
    Zapraszam na mojego bloga
    MoccaMonica blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Trafiłaś w dziesiątkę porównując nasze życie do książki. Jest równie nieprzewidywalne, niestabilne i emocjonujące jak dobra, solidnie napisana książka.
    Świetnie wyglądasz :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra z bloga: wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com (kliik)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham twoje teksty! Cudownie się komponują z pięknymi zdjęciami :)



    WWW.ITSVIVIDNES.BLOGSPOT.COM




    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat czytam ten wpis- wpis autorki, która właśnie siedzi przede mną w autobusie jedząc lody :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny post ♥
    Ja kocham czytać książki :)


    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie piszesz. Zdecydowanie ponad swój wiek! Apropo wieku mam pytanie, do której klasy chodzi Milionek? Wydawało mi się, że do 2., ale w opisie na facebooku, napisane jest: "Jestem Oliwia, a to jest fanpage mojego bloga. No, w połowie. Dzielę go z Milionkiem- Małym Gigantem. Towarzyską i bezpośrednią pierwszoklasistką." że do 1.? Czy to może stary opis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz Martynka jest w drugiej klasie :)

      Usuń
  12. Jeju, cudowny post, uwielbiam twój sposób pisania! Rzeczywiście, życie można porównać do książki. Tak naprawdę nawet najlepiej zaplanowane wydarzenie może pójść trochę inaczej. Często przecież najlepsze wspomnienia wywodzą się właśnie z takich niespodziewanych sytuacji. Śliczne zdjęcia! xx
    majawojcieszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak zwykle idealny tekst w 100% trafiający do mnie. To jest właśnie to, co ja sądzę o życiu. Powinniśmy jak najlepiej wykorzystywać te czyste strony i korzystać z życia w taki sposób, by potem, gdy będziemy wracać myślami do czasów młodości, mieć uśmiech na twarzy i czuć ciepło na sercu.

    karolinamblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się, nasze życie to najpiękniejsza książka, cudowne zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowite! ♥

    http://green0floor0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko na taki, jednozdaniowy komentarz potrafisz się wysilić ?? Co to ma w ogóle być ?? Na więcej cię nie stać ?? Rzeczywiście niektórzy blogerzy w tym co robią osiągnęli totalne dno. Mało jest niestety wartościowych blogerów, ale na szczęście jeszcze istnieją. Ponieważ to Oni powinni dyktować warunki.

      Usuń
  16. odczuwam to samo przy dobrych ksiażkach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam czytać książki, stały się nieodłączną częścią mojego życia, ale nigdy jeszcze nie widziałam tak pięknego opisu lektury i tak wpasowującego się w moje uczucia! Napisałaś to niesamowicie, ślicznie dobrane słowa, idealnie.
    http://roksanaphotoechelon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. W życiu nie widziałam jeszcze tak przepięknie opisanej książki, aż się wyruszyłam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja ogólnie kocham czytać, uwielbiam książki, blogi, a nawet gazety z prawdziwymi historiami ludzi, które pisze życie. Czytanie wzbogaca słownictwo, przez co popełniamy mniej błędów. Mądra książka pomaga stawać się lepszym człowiekiem uczy nas wrażliwości na świat oraz drugiego człowieka. Potrafi do tego stopnia zawładnąć naszym życiem, że nie potrafimy się od niej oderwać i ciągle chcemy więcej.

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak samo myślę jak Ty, tylko, że ja nie potrafiłam tego ubrać w słowa. Ty to pięknie zrobiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.