9 grudnia 2015

Kawa pierniczkowa jak ze Starbucksa

Kto nie lubi napić się kawy? Szczególnie w tym okresie świątecznym, kiedy późno robi się jasno, wcześnie ciemno, a wieczory są długie. Uwielbiam kawiarnie. Lubię Starbucka- atmosferę, obsługę, wnętrze i napoje, szczególnie te sezonowe. W zimie moim ulubieńcem jest Gingerbread Latte. Opracowałam więc jak mogę przygotować ją sama w domu. W moim mieście nie ma Starbucksa, a poza tym kawa przygotowana w domu jest na pewno tańszym odpowiednikiem. Kiedy zrobiłam swoją kawę pierwszy raz, sama byłam zaskoczona, smakuje prawie tak samo. Syrop trzymam w zamkniętej butelce w lodówce i jest to świetne rozwiązanie. Używam go codziennie. Zresztą nie tylko ja.


Co będzie potrzebne:
-ulubiona kawa,
-300 ml wody,
-200 g cukru,
-przyprawa do piernika (ważne, aby w składzie nie było mąki),
-mleko,
-łyżka miodu,
-bita śmietana.
Na początku zrobimy syrop piernikowy.
1. Wlej wodę do garnka.
2. Dosyp cukier.
3. Postaw garnek na gazie i doprowadź do wrzenia cały czas mieszając.
 4. Do wrzącej wody dosyp dwie łyżki przyprawy do piernika i mieszaj jeszcze przez minutę.
Syrop jest gotowy. Dobrze jest go odstawić jeszcze na 15 minut, aby składniki się połączyły. Teraz możesz przelać go do słoika lub butelki i trzymać w lodówce.
Dalej:
1. Wlej mleko do garnka. Postaw na gazie i dodaj łyżkę miodu. Gotuj, aż będzie odpowiednio ciepłe.
2. Następnie zrób kawę.
3. Do kawy dolej podgrzane mleko.
4. Dodaj syrop piernikowy. Ja go nie oszczędzam. :)
5. Na koniec wszystko pomieszaj i dodaj bitą śmietanę.
6. Bitą śmietanę można jeszcze udekorować posypką.
Gotowe! Smacznego!
Lubicie kawę? Wypróbujecie przepis?
______________________________________________________________
Ponad 3700 osób lubi mój profil na Facebooku, jeżeli spodobał Ci się mój blog Ty także możesz do nich dołączyć!
                                                                             

Jeśli chcesz wiedzieć jeszcze więcej i widzieć mnie częściej wpadnij tutaj:
Instagram- milionioliwka/ Snapachat- milionioliwka
Codziennie nowe zdjęcia. :)

59 komentarzy:

  1. swietny pomysl ! u mnie tez nie ma starbucksa zreszta wydaje mi sie ze jest dosy drogi
    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę zrobić, koniecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba bym na to nie wpadła. Niestety nie pije dużo kawy jak na razie, ale może kiedyś wypróbuję przepis na tą kawę, bo zapowiada się pysznie ;)
    Zapraszam do mnie ;*
    graybody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście kawy nie lubię, ale polecę ją mojej siostrze, która jest jej wielką fanką. Ja w czasie zimy często sięgam po gorącą czekoladę i zdecydowanie mogę powiedzieć że jest to moje uzależnienie!
    Ogólnie fajny pomysł, pozdrawiam ;)

    ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  5. Jutro biegnę do sklepu po bitą śmietanę i przyprawę do piernika :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie, lecz ja kawy nie znoszę więc przepisu niestety nie wykorzystam
    Może wpadniesz? http://xmyxlittlexworldx.blogspot.com/
    Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno wykorzystam, bo cudownie wygląda, a ja jestem miłośniczką kaw nie tylko zimą ale i przez cały rok :)

    milka-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam przez Ciebie teraz ochotę na kawę. Super pomysł na pewno skorzystam :)
    babybudha.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Chociaż nie przepadam za kawą to ślinka mi cieknie na widok tej ;D

    Zapraszam na nowy post:

    wiktoria-oliwia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale super! Nie sądziłam, ze domowa kawa może smakować identycznie jak ze słynnej kawiarni. Muszę spróbować ją stworzyć.
    http://nothinghappenswith.blogspot.com/2015/12/julmas.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja musze koniecznie wypróbować ten przepis!:D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny sposób trzeba wyprobowac w jesienne wieczory ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy kawę zalewam woda ? I ile mleka ?

    OdpowiedzUsuń
  14. fajna notka

    Rzadko można spotkać blogerów którzy prowadzą blog o wszystkim na platformie tumblr.com. Na tej platformie można spotkać dużo blogów z inspiracjami. Ja postanowiłam że wszytkim udowodnie że ta platforma jest warta uwagi i że można pisać bloga lifestyle. Zapraszam do mnie :http://eskucinska.tumblr.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę w takich miejscach musisz się reklamować zamiast odpowiednio, a przede wszystkim na temat skomentować danego posta ?? Jak widać AUTOPROMOCJA zawsze na czasie !!!

      Usuń
  15. wygląda obłędnie <3 narobiłaś mi mega smaka, choć z reguły kawy nie pijam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ojaaa, wspaniały przepis! Szukałam właśnie jakiejś dobrej alternatywy od kawy tylko z mlekiem i z cukrem. Zabieram się do roboty! Zapewne będzie smaczna.
    Zapraszam również do mnie ^^ http://jellybunnysecondchances.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. mmm na pewno spróbuję <3
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda świetnie. trzeba będzie w te święta spróbować <3

    Zapraszam Cię w wolnej chwili :) http://p-reiko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie pijam kawy i chyba się nie skuszę. ;)

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Jejku, na pewno wypróbuję! Gdyż w moim mieście niestety nie ma Starbucksa :/

    ☃ all-pastel-world.blogspot.com ☃ ❄KLIK❄

    OdpowiedzUsuń
  21. Mniaaaam, na pewno wypróbuję! ♥ pycha::) Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda pysznie :)

    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. WYGLĄDA MEGA PYSZNIE, KONIECZNIE MUSZE WYPRÓBOWAĆ TEN PRZEPIS!


    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny przepis. Lubię kawę, więc jeśli będzie okazja to wypróbuję przepis :)
    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda bardzo apetycznie! :) Chyba muszę sobie takie zrobić!

    ♥by-sylwia.blogspot.com♥

    OdpowiedzUsuń
  26. Już kiedyś próbowałam takiej domowej kawy! Pyszna <3
    Aż sobie zrobię :3
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis, uwielbiam pierniczkową latte ze starbucksa :)
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Genialny przepis :) Jutro na pewno sobie ją zrobię

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja również uwielbiam sezonowe kawy w Starbucksie. A ten pomysł jest świetny i na pewno tańszy :) Muszę sama wypróbować!

    http://my-life-story-2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. koniecznie muszę spróbować *-*
    zapraszam, mój blog

    OdpowiedzUsuń
  31. Mmm♥ !
    Nie przepadam za kawą ale ta jest na pewno pyszna!
    Zapraszam- sytuacjabez.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Piłam tą kawę w starbucksie i była przepyszna. Muszę spróbować twojego sposobu, bo wydaje sie on być prosty, a przepyszny. Śliczne zdjęcia robisz, takie przejrzyste! :D

    http://izaurbaniakphotography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Mmm, już wiem co jutro będę pić czytając ksiażkę! :)
    Mój Blog - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  34. na pewno pychotka ;)

    wpadnij również na mojego bloga ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetny pomysł. Kawa wygląda przecudnie! ^^

    http://green0floor0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Mmm,przepysznie wygląda *-* Uwielbiam kawę,muszę obowiązkowo spróbować jej ♥
    http://by-oczii-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. i to wspaniałe uczucie kiedy znajdujesz pierwszy przepis w historii, na który masz wszystkie składniki w domu,na pewno wypróbuję :)
    http://introverted-journal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Muszę spróbować, bo wygląda świetnie :D

    ~ agiiz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Super przepis :) Wypróbuję na pewno.
    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam, dlatego liczę na Wasze wsparcie :)
    www.kapetka.pl


    OdpowiedzUsuń
  40. Cześć :) Świetny pomysł!!!Bradzo proszę Ciebie o pomoc w wbiciu mojego bloga :) me-andeverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Do dupy przepis.
    Wszystko się zjebało.
    Podałam to mojemu chłopakowi i przez to mnie rzucił.
    :(

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetny przepis :)
    Kawa musi być pyszna! Można trochę zaoszczędzić robiąc tą kawę w domu!
    Śliczne zdjęcia :3
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny pomysł. :)
    nieprzescigniona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Jej, muszę koniecznie wypróbować. Bardzo lubię kawę. :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Wygląda to po prostu rewelacyjnie! mam nadzieję, że uda mi się powtórzyć Twój przepis! Gratuluję talentu i oka - świetna ozdoba do kawy

    OdpowiedzUsuń
  46. Wszyscy tylko piszą, że spróbują, to ja napiszę, że już spróbowałam! I jest pyszna! Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  47. Kawa wygląda wyśmienicie, muszę sama spróbować zrobić ten przepis. Gratulacje za pomoc i super blog, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Uwielbiam kawę, piernikowej jeszcze nigdy nie piłam. Z pewnością wypróbuję przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Dziękuję za przepis! Przekonałaś mnie i chętnie zrobię sobie dzisiaj tę kawę u siebie w domu. Jestem ogromną fanką każdej kawy, także ta pewnie też mi zasmakuje. Pozdrawiam i czekam na kolejne wpisy! :)

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.