18 sierpnia 2015

Jestem zmęczona

Czasami bywam zmęczona. Nie dlatego, że się nie wyspałam. Nie przez to, że praktycznie cały czas jestem zabiegana, a po głowie chodzi mi milion niedokończonych spraw. Nie przez ogromne upały, ciągle zmieniającą się pogodę. Nie zmęczyły mnie obowiązki... Męczą mnie ludzie. Czasami. Męczy mnie fałsz i obłuda. A ten rodzaj zmęczenia doprowadza mnie do szału. Naprawdę. 


Jest ich wielu. Było. Jedni pozostali, inni odeszli, zawsze coś po sobie pozostawiając. Nie wiem czy żałować. Mówią, że każdy człowiek który chociaż przez chwilę był w naszym życiu coś do niego wnosi. Czegoś nas uczy. Może to było nieuniknione? Najwidoczniej tak.
Człowiek jest zwierzęciem stadnym. Żeby zdrowo funkcjonować potrzebuje drugiej osoby. Potrzebuje pomocy, miłości, rozmowy. Obecności. Spojrzenia, uśmiechu. Każdy bez wyjątku. Ja też, cholera. Muszę mieć kontakt z drugą osobą, chociaż często wolałabym być sama. Czasami poprostu nie wiem czy warto. Albo wiem, tylko ta potrzeba jest silniejsza ode mnie. 
Jestem w wieku w którym sama siebie odkrywam. Nie zawsze jestem zdecydowana. Zmieniam zdania. Zmieniam szkoły. Środowiska. Poznałam już wielu ludzi. Poznam ich jeszcze więcej, bo dużo przede mną. Zmieniam siebie. Mam nadzieje, że na lepsze. Tak bym chciała.

Są ludzie z niewłaściwymi priorytetami. Zepsuci. Tacy bez litości. Bez szacunku. Bez jakiejkolwiek empatii. Zatruwają wszystko z czym mają styczność. Wszystkich chcą podporządkować. Egoiści. Znajdziesz ich wszędzie. Także w swoim towarzystwie. Ja nie będę się takimi otaczać. I nigdy, przenigdy dla nikogo nie chcę taka być.
Chciałabym się odciąć. Jest ciężko. Ale tak też robię. Odcinam się od kłamstwa i fałszywości. Oczyszczam otoczenie. Robię miejsce, wolną, czystą przestrzeń. Bo potrzebuję tego bardziej niż kilku zakłamanych jednostek. Jestem swoim autorem i reżyserem. Ja układam plan, ja go realizuje. Zamykam niektóre rozdziały. Może dlatego, że tak trzeba. A może dlatego, że nie zawsze umiem wybaczyć. Bo często bywam pamiętliwa. Bo niektórych rzeczy nie jestem w stanie zrozumieć. Bo jestem człowiekiem. A chciałabym być ponad to.
Jesteśmy tacy sami. Różni. Tak samo różni. Każdy się z czymś boryka. Każdy się czegoś boi, żyje z jakimś problemem. Wszyscy mają zmartwienia z którymi się dręczą. Wszyscy wokół mnie i Ciebie. Składamy się ze swoich słabości, lęków, kompleksów, radości, wzlotów i upadków. Prolog lepszych dni i nie pewnych spraw. My, cały nasz dorobek, bliskie nam osoby i utrapienia mieścimy się w jednym miejscu, na jednej planecie. Dla nas jest ona niewyobrażalnie duża, ale to tylko punkt widzenia. W rzeczywistości jest niewyobrażanie mała w niekończącym się wszechświecie. Więc jesteśmy niewielcy. Zamazane punkciki w wielkiej powodzi głów. Wielcy mali ludzie. My jesteśmy mali, a nasze problemy są jeszcze mniejsze. Teraz mogłoby się wydawać, że nic nie znaczące. Dla wszechświata. Dlatego nie martwię się za bardzo, bo przez niektórych nie warto. Idę ciągle przed siebie. Z uniesioną głową. Wiem, że istnienie nie kończy się na dniu dzisiejszym. I wszystko minie.
Te myśli dopadły mnie nagle. Jadę autem. Przypięta pasem opieram głowę o zamazaną przez deszcz szybę. Przez szkło przyglądam się kroplom. Widzę sznur aut. Na zewnątrz jest szaro. Melancholijnie. W radiu leci jakaś piosenka. Pasuje mi do całej sytuacji. W takim stanie najczęściej dopadają mnie różne przemyślenia. Przez głowę przewijają się obrazy, rzeczy nad którymi warto się dłużej zastanowić. Jestem zmęczona. To ten rodzaj zmęczenia, którego nie znoszę. Zaczynam rozumieć, że czas z tym skończyć. Czas naprawić siebie. Spalić mosty jeśli jest potrzeba. Wyeliminować tych nic nie wartych.
Ty także się zastanów. Otaczaj się ludźmi o których warto walczyć. Ludźmi, którym warto poświęcić uwagę. Zaufać. Ludźmi o pięknych duszach i oczach w których jest głębia. Otaczaj się tylko takimi, by nigdy nie być tak zmęczonym.

Zdjęcia- Vdzia fotografie
_________________________________________________________________
Zostań 3100 osobą, która lubi mój profil na Facebooku!

                                                                             
Instagram- milionioliwka1/ Snapachat- milionioliwka


28 komentarzy:

  1. Trafiłaś z postem w dziesiątkę. Niedawno sama zrozumiałam, że nie warto zawracać sobie głowę, ludźmi fałszywymi, dwulicowymi i egoistycznymi. Po prostu trzymam się od nich z daleka i nie zwracam na nich uwagi, choć to nie takie proste.

    Poza tym fantastyczne zdjęcia i świetny zestaw. Szczególnie koszulka bardzo mi się podoba :)
    http://neverrrrstopdreaming.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, post jest cudowny, idealnie wszystko wyraża. Nie warto otaczać się ludźmi fałszywymi, kłamliwymi, egoistycznymi. Ale niestety czasami ten na pozór miły człowiek może okazać się wilkiem głodnym Twojego bólu, czasami na prawdę niektórym ludziom sprawia przyjemność to, że cierpisz, czerpią radość z Twojego upadku, dlatego warto się podnieść, wyeliminować ich z naszego życia, otoczenia i pokazać, że jesteśmy silni.

    Świetne zdjęcia, pozdrawiam! :)
    Aleksandra z bloga: wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com (kliik)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie to Twój najlepszy post. Oby tak dalej:)





    OdpowiedzUsuń
  4. Może za często trafiasz na toksyczne osoby. Ludzie są źli i dobrzy, jak wszystko na świecie. Z każdej znajomości można mieć jakąś korzyść, tylko trzeba ja odkryć.

    Zapraszam do mnie:
    http://sonast.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Może za często trafiasz na toksyczne osoby. Ludzie są źli i dobrzy, jak wszystko na świecie. Z każdej znajomości można mieć jakąś korzyść, tylko trzeba ja odkryć.

    Zapraszam do mnie:
    http://sonast.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie też niektórzy ludzie męczą, super zdjęcia!
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku kolejny świetny post, który daje do myślenia, boże Oliwka kocham twojego bloga, jesteś najlepszą blogerką na ziemi! <3
    http://marrie-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcia są przepiękne! ^^ A post cudowny. ;)

    http://green0floor0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też jestem zmęczona, obowiązkami, codzienną rutyną
    Piękna zdjęcia
    She Imagination - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak popieram ideę posta! Bardzo ładne zdjęcia :3
    Ja dopiero po tylu latach przejżałam na oczy i zobaczyłam jakimi tak naprawdę ludzmi się otaczałam . Szok i niedowirzanie :x :c
    Zapraszam na najnowszego posta na moim blogu , o miłości ♥ - sytuacjabez.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie często męczą ludzie, chociaż trzymam sie zdania że każdy człowiek który pojawia się w naszym życiu coś po sobie pozostawia :)


    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny klimat na zdjęciach! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też wiele przez ludzi wycierpiałam i staram sie im wszystkim wybaczyć zeby nie trzymać urazy ale to jest trudne.
    Dzięki tym osobom jednak stałam sie silniejsza.
    Pozdraiwammm!!
    Moj blogg-Kilkk!!

    OdpowiedzUsuń
  14. jesteś świetna, genialnie piszesz!

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie zmęczenie nachodzi każdego. Dużo razy cierpiałam, a za szybko wybaczam. To moja wada, nie umiem się gniewać.
    http://kaja-kapuscinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam czytać twoje posty. Jesteś bardzo dojrzała jak na swój wiek :)

    mój blog - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Również dość często męczą mnie ci wszyscy obłudni, zakłamani i fałszywi ludzie...
    Piękne zdjęcia!

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Tacy ludzie są nam w życiu nie potrzebni, bo tak jak napisałaś jesteśmy nimi zmęczeni :)\

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Mnie meczy ostatnio wszystko.. dosłownie :(

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Takich ludzi niestety nigdzie nie brakuje

    OdpowiedzUsuń
  21. "Wyczerpana przez ludzi, ponieważ wciąż na tym świecie znajduje się ogromna ilość kłamstwa, fałszu oraz zakłamania w ludziach. Nie chcę być ciągle niszczona przez innych, tylko i wyłącznie, dlatego że jestem i odkryłam pasję, która jest dla mnie bardzo ważna, a przede wszystkim wartościowa. Zamierzam podążać własną drogą, nawet jeśli komuś się to nie podoba. Niektórzy ludzie posiadają naprawdę przeogromny „talent” niszczenia innych, zwłaszcza swoimi wrednymi opiniami na temat osoby, której tak naprawdę o niej nic nie wiesz?! Co Ty reprezentujesz swoim często chamskim zachowaniem?! Jeśli nie to po co w takim razie wylewasz swoją frustrację i nienawiść, obrażając niewinną osobę w sieci??. Najgłośniej rycząca krowa mało mleka daje, tak samo jest niestety z nami im bardziej wrzeszczący ludzie, którzy próbują innych zakrzyczeć, potem tym okazuje się, jakim jest w rzeczywistości pustym oraz bezwartościowym człowiekiem. Ludzie są okrutni, zrobią wszystko, aby zgnoić innych. Nawet wtedy, kiedy nie mają racji. W dzisiejszych czasach ludzie tak naprawdę mają za nic uczucia innych, bez względu na to, jaką okropną krzywdę in wyrządzają. Zrobią niemal dosłownie wszystko byle by dostać to, co chcą, a przy okazji zazdroszczą, kiedy ktoś słabszy dostanie wymarzony autograf od swojej ukochanego zespołu czy piosenkarki. Nigdy nie obrażajmy kogoś, kto jeździ na wózku i do końca swojego życia pozostanie kaleką, ponieważ spotkało tę osobę wielkie nieszczęście. Świadczy to tylko nas samych, a także o tym, kim jesteśmy, że nie mamy szacunku i pokory wobec życia. Ośmieszając, możemy wyrządzić naprawdę wiele złego. Nawet jeśli ktoś jest inny np.chory oraz niepełnosprawny NIE powinniśmy się Niego wyśmiewać tylko Mu pomóc. Ponieważ to wcale nie oznacza, że nie ma godności czy jest gorszy od nas samych. Nigdy nie należy żerować na nieszczęściach innych ludzi, czasami jesteśmy pod tak olbrzymią presją społeczeństwa. Mimo tego, że nie chcemy, ponieważ zwyczajnie nie potrafimy odmawiać, które karze, a wręcz nawet zezwala, by wyśmiewać się z niepełnosprawnych czy chorych osób. Przez to niestety zbyt często ulegamy znajdującym się w towarzystwie osobom. Chociaż nie zawsze jest to właściwa droga. Czy nawet wręcz przeciwnie, może ona okazać się nawet zgubna i przez to będziemy musieli drogo za to zapłacić, kiedyś my sami lub nawet najbliżsi?




    NIE ZNASZ, NIE OCENIAJ !!! ".

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.