1 czerwca 2015

Tak samo piękne

Szczęście, radość. Prawdziwy uśmiech. Głośny, szczery śmiech. Całe dni biegania po polu, aż do momentu gdy się ściemni. Godziny spędzone na graniu w piłkę, gumę, podchody, 'berka', 'chowanego'. Zjeżdżalnia i huśtawka.  Rozkładanie gier planszowych. Przebieranie się za księżniczki, piratów czy Indian. Budowanie wieży z klocków. Gotowanie makaronu z papieru. Słuchanie przepięknych opowieści o królach i królewnach. Noszenie obciachowych ubrań wybranych przez rodziców. Żelki i czekolada. Letnie noce spędzone pod namiotem przy słabym świetle latarki. Chodzenie boso po mokrej trawie. Dziura w spodniach i poplamiona koszulka. Oglądanie bajek. Śpiewanie tych piosenek, które szybciej niż jakiekolwiek inne utwory wpadały w ucho i pozostawały w głowie na bardzo długo. Zupełna beztroska. Nie przejmowanie się ogromną listą rzeczy do zrobienia na jutro. Nadmiar pozytywnej energii. Spokojny sen. To okres bycia artystą, konstruktorem, malarzem, rzeźbiarzem. Twórcą własnego świata.



Dzieciństwo. Każde zdjęcie z tego okresu, które wezmę w dłonie przywołuje piękne chwile. Zawsze wspominane z uśmiechem wymalowanym na twarzy. Najpiękniejsze w całym życiu. Moje takie właśnie było. Cudowne. A co najważniejsze nadal trwa.

A czy dorastanie w dobie smartfonów, tabletów i laptopów może być równie magiczne i piękne? Beztroskie? Internet przepełniony jest obrazkami typu 'Jeśli pamiętasz to, to znaczy, że miałeś wspaniałe dzieciństwo'. A prawda jest taka, że... 
Dzieciństwo w 'erze internetu' nieznacznie różni się od tego mojego, moich rodziców czy nawet dziadków. Zmieniły się zabawki, bo moja babcia bawiła się lalką z gałganków, ja miałam taką interaktywną, a rówieśniczki mojej siostry mają całą kolekcję 'MonsterHigh'. Bajki też są zupełnie inne, ponieważ mój dziadziu nie oglądał ich w ogóle, tato codziennie czekał na 'Teleranek', ja uwielbiałam 'Olinka Okrąglinka', a moja siostra jest fanką 'Barbie'. Odmieniły się także ubrania, moda, styl w jakim dzieciaki chodzą ubrane. 
Zmieniło się wiele rzeczy, prócz jednej... Dzieciństwo dla każdego nadal jest identycznie magiczne. Wspomnienia są tak samo niesamowite. Te dzieci sięgając za kilkanaście lat po swoje stare zdjęcia będą równie wzruszone, a w głowie będą miały ten sam piękny obraz swoich najmłodszych lat...
I to bez większego znaczenia, czy grałeś w klasy, 'Grzybobranie', 'Gratkę Papatkę' czy 'Simsy'. Oglądałeś 'Jacka i Agatkę', 'Reksia', 'Hannah Montana' bądź 'Violettę'. Jeździłeś na rolkach,  rowerem, albo deską w 'Subway Surfers'.
Bo każdy z nas ma super dzieciństwo.


Koszulka- H&M
Buty- Vans All Black

Jakie było Twoje dzieciństwo?
Z okazji Dnia Dziecka życzę wszystkim pogody, uśmiechu i beztroski. Zawsze. 
Pamiętajcie, każdy ma tyle lat na ile się czuje. Każdy ma w sobie coś z dziecka! 
_________________________________________________________________
Zostań 3000 osobą, która polubi nas na Facebooku!
                                                                             
Instagram- milionioliwka1/ Snapachat- milionioliwka





48 komentarzy:

  1. Ja mimo wszystko cieszę się,że moje dzieciństwo nie było erą internetu i technologii. Głównie opierało się na graniu w piłkę,zwiedzaniu okolic ze znajomymi, grami terenowymi, wcinaniu smakołyków i oglądaniu bajek.Chciałabym znów nie przejmować się niczym,a przede wszystkim tym co jem i tym ,że będę gruba jak zjem to ciastko czy batonik ;/ świetne zdjęcia!

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Też miałam/mam wspaniałe dzieciństwo, bo nie oszukujmy się, co to jest 16 lat? Jeszcze taki wypierdek ze mnie jest tak na prawdę haha :) super zdjęcia!
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie przesadzaj dziewczyno za wypirdka sie uważasz, masz już 16 lat a nie 6. Już dawno przesałaś być dzieckiem , jest już dorosłą panną.
      ps A 20 lat to co jest?

      Usuń
  3. Nie znam faktycznie osoby, która narzekałaby na swoje dzieciństwo. :)
    Każde dzieciństwo ma w sobie to coś. Ja się cieszę, że wychowałam się jeszcze w tej normalnej strefie... (bez przymusowych iphonów u 5- latki :'))
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. dzieciństwo to najlepszy czas w życiu! :D --- Mój Blog - klik! ---

    OdpowiedzUsuń
  5. Sorry, ale czuje jakby wpis był o wszystkim i o niczym XD Ale cóż, cieszę się ze moje dzieciństwo bylo bez internetu, ale szkoda ze w szpitalu :( Tak, nie jestem całkiem zdrowa ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Tylko, że teraz dzieciństwo, to playstation, komputer, smartfon i nic więcej...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie miałam wesołego dzieciństwa, niestety.
    Do dzisiaj mam urazy w psychice, jestem bardzo wrażliwa na niektóre rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba pierwszy raz mam inne zdanie niż Ty. Co takie dzieci mają wspominać? godziny spędzone na internecie. Zero zabaw na świeżym powietrzu, brak nowych przyjaciół poznanych podczas zabawy w chowanego? Ogromnie cieszę się,że nie jestem w tym przedziale wiekowym, które teraz zamiast rozmawiać z przyjaciółmi, siedzi na Internecie. 6-latki posiadające tablety, Iphony... Nie, nie ,nie, tak nie powinno być.

    Pozdrawiam
    roxa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja moje dzieciństwo miałam średnio kolorowe, ale jednak miło jest czasem powspominać jak to było się dzieckiem...

    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. To prawda, cyber świat zmienia rzeczywistość, ja jak byłam mala nie miałam komputera, i nie było takich gadżetów jak tablety!
    Teraz bardzo bardzo dużo czasu spędzam przy komputerze- czy to praca, czy szkoła :( niestety!
    Jak byłam dziesięcioletnia dziewczynką, ciągle spędzałam czas na hulajnodze, graniu w piłkę, na kocu z koleżankami , ah♥.

    http://delavie-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Też miałam wspaniałe dzieciństwo:-) Zawsze gdy przeglądam zdjęcia\ i wspominam te cudowne chwile uśmiech pojawia się na mojej twarzy. Bardzo podobają mi się zdjęcia! http://wartomiecnadzieja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę jednak, że ja miałam zupełnie inne dzieciństwo niż dzieci kilka lat od mnie młodsze. Teraz na dzień dziecka dostaje się nowy tablet, kiedyś paczkę słodyczy, która pozostawiają uśmiech na twarzy do końca dnia. Zauważyłam też, że dzieci (nie mówię tu o pieciolatkach) często zaczynają narzekać na prezenty, bo zamiast zabawkowego pieska, który wykonuje wszystkie komendy dostają zwykłą pluszową maskotkę. Po prostu teraz wszystkiego jest za dużo. Ale mimo wszystko, każdy będzie jak najlepiej wspominać swoje dzieciństwo, bo nic nie potrafi zastąpić beztroskich chwil.
    . Pozdrawiam, aleksandraq.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Też miałam wspaniałe dzieciństwo haha :) Moim zdaniem dzieciństwo kiedyś a teraz mega się różni i nie chciałabym być na miejscu dzieci teraz :/
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje dzieciństwo było wspaniałe i chętnie bym do niego wróciła. Uwielbiam je wspominać. Nie warto za szybko dorastać, bądźmy dziećmi jak najdłużej ! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaki Ty masz śliczne oczka! *_*
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jako pierwsze pokolenie wychowane przy komputerze, potwierdzam - miałam super dzieciństwo, a przez gry nie stałam się seryjnym mordercą. Rzekłabym, że gry RPG rozwinęły moją wyobraźnię i dały motywację do zajęcia się grafiką komputerową i malarstwem cyfrowym, więc od małego miałam bardzo fajne hobby :)
    BLACK WORN JEANS

    OdpowiedzUsuń
  17. Masz rację. Każde dzieciństwo jest piękne, wspaniałe i mile przez nas wspominane. I choć nadal jestem dzieckiem to jestem już takim starszym dzieckiem i mam już listę do zrobienia na jutro, więc to już nie to samo co kiedyś...
    http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie dzieciństwo było super. Chociaż dalej się czuję małym dzieckiem.
    http://rakonaopisuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam twoje teksty, sa zawsze takie mądre i dają dużo do myślenia!
    Śliczne zdjęcia!

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę się z tobą zgodzić każde jest piękne nie ważne jakie
    Buziaki ;*
    crazyy-mee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj tak , zdecydowanie tak :3
    Ja moje wspominam najlepiej ! I chciałabym wrócić wstecz ;d
    Zapraszam na najnowszego posta -sytuacjabez.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Myśle ,że twuj blog jest bardzo fajny ty jesteś bardzo sympatyczna więc odnos sukcesy.

    Zapraszam do mnie : http://angelikao-blog.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  23. Moje dzieciństwo jeszcze nie minęło, wciąż trwa:D
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Pięknie to wszystko napisałaś. Dzieciństwo to najlepszy okres w życiu człowieka. <3

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Moje dzieciństwo było wspaniałe, jest to zdecydowanie najlepszy okres w moim życiu, zawsze będę go wspominać ze szczerym uśmiechem na twarzy :)
    W sumie nadal jestem dzieckiem, mimo wszystko.
    Świetne zdjęcia! :)

    Pozdrawiam!
    wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com - kliik!

    OdpowiedzUsuń
  26. Moje dzieciństwo było i jest wspaniałe, jest to mój dotychczas najlepszy okres/czas w moim krótkim życiu. Na pewno będę je wspominała, gdy będę starsza z uśmiechem!
    Rewelacyjne fotki.

    by-tyna.blogspot.com - wejdziesz? :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Trochę zaszkliły mi się oczy jak czytałam wprowadzenie. Ja szczerze mówiąc cieszę się, że moje najmłodsze dzieciństwo nie miało zielonego pojęcia czy jest smartfon, tablet czy inne nowsze technologie. Mało kto wtedy miał telefon czy komputer prawdę mówiąc.
    http://ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Strasznie żałuję, że moje dzieci nie będą miały tak świetnego dzieciństwa, jakie miałam ja czy mój brat. Teraz dzieci spędzają wolny czas praktycznie tylko i wyłącznie w domu przy różnych technologicznych sprzętach. A ja biegałam po łąkach, polach, do zmroku hasając po podwórku, pamiętam rozkazy mamy która kazała wracać do domu, ciągłe granie w gry i wymyślanie coraz to nowszych. A teraz to wszystko zastępuje komputer i nawet nie ma z kim gdzieś wyjść...

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com
    Mój nowy blog książkowy

    OdpowiedzUsuń
  29. Pięknie napisane i genialne zdjęcia!
    Mój blog- klik

    OdpowiedzUsuń
  30. Jeju, cudowny początek. Aż przypomniało mi się moje dzieciństwo. Przywołało to do mnie taką fajną, przyjemną atmosferę. Jak dla mnie wszystko kiedyś było lepsze, życie bez telefonów, tabletów, kiedyś człowiek nawet by nie pomyśłał o czymś takim ;/
    toria-blogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. dzieciństwo wspaniały czas :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Szczerze, to cieszę się że nie mam takiego dzieciństwa jakie mają dzieci teraz. Nigdy nie zamieniłabym wspomnień, kiedy cały czas przesiadywałam na dworze, kiedy bawiłam się na placu zabaw z koleżankami, kiedy nawet nie myślałam o siedzeniu przed komputerem czy telewizorem. Mimo że jestem z rocznika 2001, to nie interesowały mnie wtedy telefony, laptopy czy nawet internet. Pięknie napisany post i śliczne zdjęcia <3

    Pozdrawiam!

    ✿ JULIA BLOG – Nowy post! KLIK ✿

    OdpowiedzUsuń
  33. Moje dzieciństwo było jeszcze w miarę z tych bez internetu. Obecnie patrząc na dzisiejsze dzieci i ich dzieciństwo to ich mi aż trochę szkoda, że nie mogą mieć go takiego jak my.

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Jestem szczęśliwą osobą gdy oglądam zdjęcia z mojego dzieciństwa i nie widzę nikogo z telefonem w ręku :) a teraz? nie wiem co się dzieje z tym światem :)

    http://werczik-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Miałam cudowne dzieciństwo, większości nie pamiętam, lecz mam masę zdjęć która to potwierdza :) Cudne zdjęcia

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡ Twins Life. (klik)♡

    OdpowiedzUsuń
  36. kolejny cudowny post, w twoim blogu jest to najlepsze, że chcesz przez swoje posty coś przekazać, wydaję mi się, że dzieciństwo w dobie internetu też może być wspaniałe, mimo wszystko :D
    pozdrawiam :)
    Miooodziablog-klik <3

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja nadal pamiętam smak waty cukrowej, pamiętam jak malowałam się by być doroślejsza. Dzieciństwo jest wspaniałe. Cudowny i mądry post
    Mój blog - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  38. Moim zdaniem dzieciństwo nawet dziesięć lat temu było trochę lepsze niż teraz. Dzieci miały lepsze zabawy, grały w kapsle, skakały na skakance, gdy wychodziło się na dwór wszyscy byli na dworze, a nie przy laptopach. Teraz czterolatki grają na tabletach. Oczywiście wiadomo, że świat się rozwija, wszystko idzie do przodu, dzieci szybciej dorastają, interesują się czym innym. Mi to osobiście nie przeszkadza, ale jednak takie jest moje zdanie. Mimo wszystko wszyscy będą cudownie wspominać dzieciństwo, cudowne chwile i wszystkie przeżycia, które dawały lekcje i oczywiście będą pamiętać o tym co wydarzyło się w dzieciństwie i okresie dojrzewania, młodzieńczym wieku
    Pozdrawiam i zapraszam, Lola

    OdpowiedzUsuń
  39. Zgadzam się z tobą w stu procentach! Nie lubię, kiedy dorośli "hejtują" młodzież za przesiadywanie przy mediach elektronicznych, to oni nas wychowują :D Inną sprawą też jest to, że to nie wina tych dzieci, że urodziły się w takiej erze a nie innej :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Chciałabym wrócić tego beztroskiego czasu :)
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie zgodzę się z Tobą do końca. Dzieci w tej dobie smarfotnów, tabletów itd. nie uczą się zaradności, żadnej kreatywności.

    OdpowiedzUsuń
  42. Wszystko zależy od tego, jak rodzice swoje dzieciaki wychowają. Jestem tegoroczna maturzystką i wybieram się na studia licencjackie i uważam, że zarówno ja, jak i moje młodsze rodzeństwo, mimo dostępu do nowych technologii, zostaliśmy dobrze ułożeni (no młode sie jeszcze układają, bo mają po 8 i 10 lat). Rodzice zainwestowali w nas troche pracy, ale sie opłacało. Idę na studia licencjackie , mam wpojone wartości i zaznałam magii dzieciństwa. I moje rodzeństwo też :) Najważniejsza jest w tym wszystkim robota wykonana przez rodziców :)

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.