15 maja 2015

Mów mi, że jestem fajna


Lubię to słyszeć. Lubię gdy ludzie mówią, że jestem super. Cieszę się, kiedy pokazują mi to koleżanki, wymieniając wszystkie moje zalety i mocne strony. Przedstawiają spis i wydawać by się mogło, że ta ich lista ciągnie się w nieskończoność, a one będą mówić przynajmniej jeszcze przez godzinę. Nawijają jak najęte. Naprawdę to lubię. Powiem więcej. Świetnie się z tym czuję. Uwielbiam słyszeć komplementy, im dłużej je słyszę, tym bardziej w nie wierzę. Gdy w tym przekonaniu upewniają mnie koledzy cieszę się jeszcze bardziej. W końcu fajnie jest usłyszeć od nich coś miłego. Momentalnie ma mojej twarzy pojawia się promienny uśmiech. Od razu jestem bardziej pewna siebie. Moje ego rośnie. Dobrze widzieć, że ludzie lubią ze mną rozmawiać, przebywać w moim towarzystwie, że mnie doceniają... Więc kiedy kolejny raz ktoś powtarza, że świetna ze mnie osoba, ja zaczynam w to wierzyć. Coraz bardziej. Może faktycznie coś w tym jest, nie? Chłonę te słodkie, ociekające miodem słówka. One zostają w mojej głowie, powracają kiedy są szczególnie potrzebne. Z dnia na dzień wydają się być coraz bardziej realne. Ale czy w końcu stają się rzeczywistością? Czy ostre słowa obcych ludzi nie sprawią, że cała moja pewność siebie nie pryśnie jak bańka mydlana? Czy krytyka nie sprawi, że moja wiara rozsypie się jak domek z kart? Czy coś, co zostało zbudowane na fundamentach z piasku ma prawo przetrwać dłużej niż kilka chwil?




Każdy lubi być chwalony. Każdy chce słyszeć, że jest cudowny. Najlepszy w tym co robi. Idealny. Prześliczny. I w ogóle cud, miód, malinka, orzeszki. Aplauz na stojąco. Kolorowe fajerwerki. Ludzie lepiej czują się, gdy chociaż jedna osoba powie, że są ekstra, zapewni ich o tej wspaniałości i niepowtarzalności. Ty też to lubisz, nie zaprzeczaj. Uwielbiasz słyszeć komplementy, szczególnie od osób z których zdaniem się liczysz. Cieszysz się, że postrzegają Cię właśnie w ten sposób. Spokojnie. Nie ma się czym martwić, to jest jeszcze w porządku. Nic dziwnego. Gorzej jeśli czujesz się nikim, bo nie masz osoby od której mógłbyś ciągle takie słowa słyszeć... Co wtedy?
Teraz skup się i uważaj. Zdradzę Ci sekret. Tak naprawdę, nie potrzebujesz ludzi, którzy mówią Ci słodkie słówka. Nie musisz mieć przy sobie drugiego człowieka i jego zapewnień, by poczuć się kimś ważnym. Nikt nie musi, na każdym kroku ładować Ci do głowy masę komplementów, żebyś uwierzył w siebie. Nikt nie musi ciągle Ci słodzić, abyś poznał w końcu swoją wartość. Powiem Ci co ja robię. Sama dostrzegam swoje zalety, mam ich świadomość. Doceniam własne sukcesy, nie potrzebuję ciągle czekać tylko na gratulacje. Nie muszę żyć w nadziei, że dziś znowu usłyszysz coś co naładuje mi baterię na kolejny dzień. Pomyśl. Skoro ktoś potrafi tak łatwo i szybko zbudować Twoje poczucie wartości, inna jednostka w tym samym tempie, albo nawet jeszcze prędzej może to wszystko zniszczyć. Coś zbudowanego na tak słabym gruncie, nie może być mocne. Nieprzychylne opinie ludzi mogą sprawić, że cały Twój świat runie w guzach, że po Twojej wierze w siebie zostaną tylko zgliszcza.
to powinno wyglądać zupełnie inaczej. Zdecydowanie. Musisz działać na odwrót. Nie ktoś ma udowadniać Tobie, że jesteś super. Twoim zadaniem jest pokazać innym, że zasługujesz na to, by za takiego Cię uważali. A wiesz gdzie wszystko się zaczyna? Wiesz doskonale. Tak. W Twojej głowie. W Twoim sercu.
Jedna prosta zasada- aby prawdziwie być akceptowanym przez innych, najpierw w pełni musisz zrozumieć i zaakceptować sam siebie. Pokochać siebie. Oszukać swoje zalety i dbać o nie. Wtedy nie będziesz potrzebował słyszeć ciągle, że jesteś fajny. Sam będziesz to wiedział.


Lubisz słyszeć od innych, że jesteś super, prawda?
_________________________________________________________________
Ponad 2900 osób lubi mój profil na Facebooku, jeżeli spodobał Ci się mój blog Ty także możesz do nich dołączyć!
                                                                             
Instagram- milionioliwka1/ Snapachat- milionioliwka

58 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis. Nie mogę zaprzeczyć niczemu, co napisałaś!
    Zdjęcia są cudowne! ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis. Nie mogę zaprzeczyć niczemu, co tutaj napisałaś. Zdjęcia twórcze i artystyczne!
    http://carolinekarolinakaro.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobre podejście. :D W ten sposób nawet najgorszy hejter nie wmówi Ci, że nie jesteś super. Good shit!

    PS: Jesteś świetna. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szymon, dzięki.
      Przy okazji wspomnę, że ostatnio popełniłeś bardzo dobry wpis. Nie myśl sobie, że nie czytam. :)

      Usuń
    2. I również dzięki. ;)

      Usuń
  4. Również lubię słyszeć komplementy, ale często nie umiem ich po prostu przyjmować.
    Ale zgadzam się, najpierw trzeba zaakceptować siebie :)

    Zapraszam o mnie
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post!! A zdjęcia są cuudowne! :)
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkowicie się zgadzam. Dodam, że niedawno na własnej skórze przekonałam się, że jeśli ja choć trochę zaakceptuje swój wygląd, inni ludzie również będą mnie bardziej akceptować. Niby nic, a daje tak wiele.
    Pozdrawiam cieplutko
    Do what you love

    OdpowiedzUsuń
  7. Brawo !
    post jest genialny , świetnie napisane
    Nawet nie wiem kiedy przeczytałam całego posta

    Z niecierpliwością czekam na kolejny !

    OdpowiedzUsuń
  8. Chwalenie kogoś jest dobre. Mówi się, że każdy ma jakąś dobrą cechę. Ale krytyka też jest dobra. Dzięki niej nie jesteśmy zadumani w sobie. Ważne, żeby odpowiednio ją przekazać. :) Kocham wasz blog dziewczyny!

    Zapraszam na nowego bloga- http://alex-julie-paula-vera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pewna, że każdy uwielbia słuchać komplementów ;) ale masz rację, powinniśmy sami doceniać swoje zalety, a nie czekać, aż zrobi to ktoś inny
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba każdy lubi słyszeć o sobie miłe rzeczy :)
    Jak zwykle świetny post i śliczne zdjęcia ;*
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)
    Pooozytywna i bo0gacz -blog z moim chłopakiem! :)- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Każdy lubi być komplementowany, ale najpierw sami powinniśmy poznac swoją wartość :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. świetnie to napisałaś! :D A zdjęcia są po prostu cudowne

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡✿ Twins Life. (klik)✿♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie napisane! Zdjęcia są cudowne :)
    Mój blog- klik

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam kilka miesięcy temu czas kiedy naprawdę kochałam siebie i cała reszta mogła mi naskoczyć, ale niestety teraz jest trochę gorzej. Oczywiście staram się to naprawić ale nie jest łatwo...

    ALQXX

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz rację, uwilbiam słyszeć, że jestem super. Ale nie cierpię słyszeć, że jestem beznadziejna. Nie powinnam opierać się na tym, co mówią ludzie, bo to ja mam wiedzieć, że jestem najlepsza i doceniać swoje zalety. Jesteś świetna! Wszystko wspaniale opisałaś! Z tą nauką wyjdę dzisiaj z Twojego bloga. Dziękuję :*
    Będę wdzięczna za poklikanie w linki na moim blogu ;)
    http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. O ja też tak mam jak koleżanka wyżej ((: Pisz posty częściej :D
    http://marrie-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow mega inspirujący post i bardzo pomaga w akceptacji siebie. Cudnie to wszystko napisałaś i w 100% się z tobą zgadzam
    Buziaki ;*
    crazyy-mee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Na pewno większość z nas lubi słuchać miłych komentarzy na swój temat :)
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie wcale nie trzeba nam tych przesłodzonych komplementów od innych osób.
    Swoją pewność siebie i poczucie tego, że mamy swoje zalety, musimy budować na mocnym gruncie :)
    Cudowne zdjęcia!

    Pozdrawiam!
    wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com - kliik!

    OdpowiedzUsuń
  20. I to jest największy problem. Słyszysz, że jesteś fajna od innych, a sama masz o sobie odmienne zdanie. Komplementy zdecydowanie podnoszą naszą samoocenę.
    LIVER MORIUM- klik!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja szczerze mówiąc nie przepadam za komplementami, zawsze czuję się nieswojo je słysząc, ale zgadzam się z Tobą, że trzeba znać swoją wartość :) super zdjęcia!
    http://via-martyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Piszesz tak mądre posty, że czytam je po kilka razy. Jesteś już ze sposobu pisania dla mnie bardzo inteligentną, pozytywną dziewczyną, a twoja siostra jest przeurocza! :)
    Wspaniały post.
    http://www.wanttobewatched.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy post , daje dużo do zrozumienia!
    Zapraszam do mnie -
    sytuacjabez.blogspot.com
    Miłego weekendu !

    OdpowiedzUsuń
  24. No cóż, każdy lubi słyszeć takie słowa. Ja nie zawsze, tym bardziej jeśli wiem, że są fałszywe. Ale to miłe uczucie po usłyszeniu ich... Nauczyłam się jednak sama siebie doceniać, może nie do końca, ale jednak. I mam poczucie własnej wartości.

    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczne zdjęcia w kwitnącym rzepaku

    OdpowiedzUsuń
  26. Piszesz totalnie inaczej niż inne blogerki, i to jest super!

    Zapraszam - kacper-podolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja nawet lubię kiedy ktoś mi wytknie jakąś wady, bo wtedy wiem ze muszę coś dopracować. Oczywiście nie słucham wszystkich, bo nie którzy napiszą tylko głupotę by uprzykrzyć ludziom życie :)
    Śliczne zdjęcia!

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  28. dziękuję Oliwka, za to, że potrafisz mi coś uświadomić. Sami jesteśmy najlepszymi budowniczymi, więc trzeba się po prostu wziąć w garść. piszesz coraz lepiej !
    cudowne zdjęcia :) profesjonalnie i z sercem jak zawsze <3

    OdpowiedzUsuń
  29. zdjęcia są piękne i bardzo pozytywne;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Genialny post! Masz rację, każdy z nas lubi słyszeć komplementy, ale nie powinniśmy na ich podstawie budować sobie samooceny ;)

    ✿ JULIA BLOG – NOWY POST KLIK ✿

    OdpowiedzUsuń
  31. O tak, ja uwielbiam komplementy, ale od pewnego czasu staram się sama doszukiwać również swoich zalet, bo wcześniej skupiałam się głównie na wadach.
    Super zdjęcia :)

    dagmarastyles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Większość osób uwielbia gdy się jej prawi komplementy :) Śliczne fotografie :)

    http://weraweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja uwielbiam być chwalona i doceniana! Nigdy nie myślałam, żeby móc się samodzielnie doceniać :)
    Pozdrawiam, Marlena :*

    KLIK - ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    OdpowiedzUsuń
  34. każdy na pewno lubi być w jakis sposób doceniany :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Na pewno miło jest usłyszeć takie słowa ;))

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Doskonale to ujęłaś. Nie powinniśmy tylko słyszeć takie słowa ale także w nie wierzyć. Powinniśmy najpierw siebie zaakceptować, pokochać aby potem nie tylko słyszeć słowa "jesteś super" ale także wiedzieć, że to co mówią inni - jest prawda :)
    I piękne zdjęcia :)
    http://lovett-lov.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Chyba każdy lubi usłyszeć coś dobrego o sobie ;) Zdjęcia boskie.

    http://asia----blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Dokładnie nie potrzeba innych ludzi ,by wierzyć, że jest się fajnym człowiekiem :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Twoje posty są naprawdę genialne! :)

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Miło jest słyszeć od innych osób komplementy. Czasem trudno nauczyć się doceniać swoje zalety, ale warto o to walczyć, bo jeśli doceniamy siebie, nasze życie staje się automatycznie lepsze!
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Pięknie i prawdziwie napisane, tak jak jest w rzeczywistości.
    Musimy zaakceptować swoja osobę, żeby żyło nam się lepiej ♡ ♡

    http://delavie-paula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. A ja mam pytanko zupełnie na inny temat. Czy jesteś zadowolona z jakości rzeczy, które kupujesz w zagranicznych sklepach online? Pytam, ponieważ przymierzam się do zakupu. I jak długo trzeba czekać na zamówione produkty? Pozdrawiam ciepło! Super blog!

    OdpowiedzUsuń
  43. Każdy lubi być chwalony, ale często te słowa mogą okazać się fałszywe, więc chyba najważniejsze jest to, aby samemu wierzyć w siebie i w swoje możliwości :)

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Z całą sympatią do Twojej osoby i podziwem za Twój wkład w tego bloga - według mnie nie napisałaś nic odkrywczego i nie uważam tego za szczególnie dojrzałe. To wszystko jest bardzo oczywiste i tak naprawdę nie rozumiem ludzi, którzy odnajdują w Twoich postach kwintesencję mądrości i motto życiowe. Nie uznaj mnie za hejterkę, po prostu takie jest moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  45. SKANDAL! Kto blokuje sprzedaż książki Wojciecha Sumlińskiego pt. Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego?, czytajcie więcej na: http://ulubione.blutu.pl

    OdpowiedzUsuń
  46. Tu nie chodzi o odkrywczość Neva, bo takie wpisy raczej nie występują wcale. Ale po prostu domeną pisania na blogu jest pisanie co komu na duszy leży i tyle.

    OdpowiedzUsuń
  47. Zapraszam :))

    http://paulina-zebra-goluch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. SKANDAL! Kto blokuje sprzedaż książki Wojciecha Sumlińskiego pt. Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego?, czytajcie więcej na: http://ulubione.blutu.pl/

    OdpowiedzUsuń
  49. Świetny blog!Od jakiegoś czasu czytam i jestem po wrażeniem
    Zapraszam do mnie http://olastrangelife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Świetny post.
    Mądre słowa i piękne zdjęcia.
    Cieszę się, że są na tym świecie jeszcze takie osoby jak Ty ;)

    Nie wiem czy kiedyś już o tym mówiłaś bo dopiero zaczynam czytać bloga, ale...
    JAKIM APATEM ROBISZ ZDJĘCIA? MEEGA ZDJĘCIA WYCHODZĄ!

    OdpowiedzUsuń
  51. Każdy z Nas chciałby być...

    http://pozytywnie-nastawiona.blogspot.com/2016/02/chwalony.html

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.