16 kwietnia 2015

Przeznaczenie?

Mieszkają w tym samym mieście. Prawie codziennie jeżdżą jednym autobusem. Czekają na przystanku, mokną w deszczu, każdy pod swoim parasolem. Nerwowo tupią nogami by się rozgrzać, gdy podczas mroźnej zimy autobus spóźnia się o kilkanaście minut. Łapczywie wyciągają twarze do pierwszych promyków słońca, wdychając zapach wiosny, marząc o spacerze zamiast podróży w ciasnym autobusie. Mijają się na pasach. Idą tą samą ulicą, przeglądają się w tych samych wystawach. Robią zakupy w jednym sklepie, stoją obok siebie niecierpliwiąc się w długiej kolejce. Czasem piją kawę w tej samej kawiarni. Bawią się w wielkim tłumie, na tym samym koncercie. Cały czas się mijają. Ich płaszcze niemal ocierają się o siebie, ale jeszcze nie mieli okazji się poznać. Nigdy nie zwrócili na siebie uwagi. Ona nie wie o jego istnieniu. On jej nie zauważył. Oboje skupieni na swoim życiu. Ona z głową w chmurach, on z słuchawkami na uszach. O tym, że w końcu się poznali zdecydowały ułamki sekund, zbieg okoliczności, ślepy los, siła wyższa... On musiał dłużej czekać na windę, jej zegarek spieszył o 2 minuty. Wpadają na siebie całkiem nieoczekiwanie. Przy dotknięciu dłoni przeszedł ich prąd. Odskakują od siebie zakłopotani. Pierwsze słowa wymieniają delikatnie skrępowani, starają się nie patrzeć sobie w oczy. Poczuli jednak, że muszą się lepiej poznać. Teraz są dla siebie bardzo bliscy. Latami opowiadają historię swojej znajomości z uśmiechem myśląc, że mogli poznać się znacznie wcześniej, albo mogli nie poznać się w ogóle... A może to nie był przypadek? Może to jednak przeznaczenie?

Nic nie dzieje się bez powodu. Nasze życie od początku do końca jest zaplanowane. Zapisane w ogromnej, grubej księdze z twardą okładką, w której każda litera jest dokładnie wykaligrafowana. Są w niej rozdziały, kolejne lata naszego życia. Tylko On na górze zna nasze losy. Jednak często stawia nas nas rozdrożu. Dał nam wolną wolę. Wolną wolę wyboru. Pozwolił podejmować decyzję. Kładzie przed nami wiele możliwości, szans. Możemy wybrać jedną z wielu krętych ścieżek... Ale tak naprawdę nie jesteśmy w stanie zmienić tego co jest nam pisane. 
Czasem zapominamy o jego istnieniu. Lekceważymy jego wielkość i powagę. On jednak jest cierpliwy i czeka na odpowiedni moment, by nam o sobie przypomnieć. Nie zdarzyło ci się wrócić do domu, bo czegoś zapomniałeś? A potem okazuje się że autobus którym miałeś jechać uległ wypadkowi. Nic nie dzieje się bez Jego woli. Choć nigdy go nie widziałeś to wiesz, że patrzy na Ciebie z góry. Chroni Cię. On zaplanował twoją rolę tu, w tym miejscu, w którym teraz się znajdujesz. Postawił na Twojej drodze odpowiednich ludzi. Nie bez powodu.
Przenosisz się w przyszłość, a następnie wracasz do dnia dzisiejszego. I tak nie uda Ci się zapobiec, temu co zobaczyłeś, bo gdybyś mógł to zrobić to nie zobaczyłbyś tej sytuacji. Rozumiesz? To właśnie Twoje przeznaczenie. Coś nieuniknionego. Czasem wydaje mi się wręcz oczywiste, a niekiedy brzmi dość nierealnie. Niczym matrix. 

Buty- Converse
Wierzysz w przeznaczenie?
_________________________________________________________________
Ponad 2700 osób lubi mój profil na Facebooku, jeżeli spodobał Ci się mój blog Ty także możesz do nich dołączyć!
                                                                             

48 komentarzy:

  1. Ja wierzę w przeznaczenie! Śliczna sukienka<3
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny blog pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Post jest piękny, świetnie przemyślany do tego te zdjęcia ♥ Super!
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. cudownie napisany post :) wierzę, że nic nie dzieje się przypadkowo i wszystko niesie jakieś skutki
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Oliwko, kolejnym swoim tekstem potwierdzasz swoją dojrzałość. Uwielbiam do Ciebie zaglądać. Co prawda miałam naście lat już naście lat temu...;-) pozdrawiam Zuza

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny post, faktycznie wszystko jest nam pisane, to przeznaczenie, nie przypadek :)
    Świetne zdjęcia :)

    Pozdrawiam!
    wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com - kliik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tez uwazam ze nic sie nie dzieje bez powodu. Nie wierze w przypadki, tylko przeznaczenie. :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Niektóre sprawy naprawdę są nam chyba pisane. Jednak mimo to nie wierzę w przeznaczenie ;) Pięknie wyglądasz !

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bosko wyglądasz i oczywiście mądrze napisany post, jak zawsze :*
    Ja wierzę w przeznaczenie.

    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Wieżę w przeznaczenie, nic nie dzieję się przypadkowo :) Czasami przypadek decyduje o naszej przyszłości, chociaż wszystko ma swoją przyczynę! Świetnie napisałaś tekst, zdjęcia cudowne ♥

    Czy mogłabyś poklikać w linki w poście u mnie? Rozpoczynam pierwszą współpracę i bardzo mi zależy :) Pozdrawiam!

    ✿ JULIA BLOG – NOWY POST KLIK ✿

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *Wierzę

      Zwykle nie poprawiam komentatorów (w dodatku nie swoich), ale obok tak karygodnego i rażącego błędu nie mogłam przejść obojętnie. Mam nadzieję Oliwko, że mi wybaczysz - siła wyższa :)

      Usuń
  11. Dokładnie choćbyśmy nie wiem co zrobili to i tak nie zmienimy tego co jest zapisane. Ja osobiście wieżę w takiego coś jaki przeznaczenie :)
    Śliczne zdjęcia!

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To temat dość trudny, żebyśmy my- jako ludzie mogli go "pojąć". Ostatnio zaczęłam się nad tym bardziej zastanawiać i doszłam do tych wniosków, co ty. Nic nie dzieje się bez powodu. To nie żadne przypadki a przeznaczenie. Jak zwykle post bardzo mądry.
    angelika-ka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejny cudowny tekst! To jest zdumiewające jak taka młoda osóbka może tak pięknie pisać!
    justfashion-justpassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety nie wierzę w przeznaczenie.
    http://alia-natalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Wierzę w przeznaczenie, chociaż nie zawsze wszystko musi być zaplanowane ;) super zdjęcia!
    http://via-martyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Wierzę w przeznaczenie i w to, że nic nie dzieje się przypadkiem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie piszesz, jestem pod wrażeniem :) No i włoski masz prześliczne!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://bitwa-na-kosmetyki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękna sukienka i zdjęcia. Poklikane.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeśli chodzi o mnie to tak. Wierzę w przeżnaczenie i że w życiu nic nie jest przypadkowo
    Świetne zdjecia
    Blog Maddy -> klik

    OdpowiedzUsuń
  20. Nic w życiu nie dzieję się przypadkowo :)
    marrie-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowna sukienka! <3 Kolejny świetnie napisany post! :)
    Mój blog- klik

    OdpowiedzUsuń
  22. Hmm, w przeznaczenie wierzę, aczkolwiek jest to raczej 'działka' protestantów, a ja jestem agnostyczką.
    Nic nie dzieje się bez przyczyny :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super post, można powiedzieć że ja wierzę w przeznaczenie, jednak nie zdarzyło mi się nic podobnego do wstępu twojego posta.

    blogmalolaty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Przeznaczenia nie da się oszukać. Dowodem na to jest masa filmów, jak i przykładów zaczerpniętych z literatury. Bohaterowie dowiadują się o losie, który ich czeka, starają się robić wszystko co w ich mocy, aby klątwa ich nie dopadła. A jednak. Fatum ciążące na człowieku musi zostać spełnione. To swego rodzaju piętno odciśnięte na czole. Coś na miarę numeru seryjnego. Każdy ma przypisany swój koniec - jedni bardzo wcześnie i spektakularnie, a inni zaś późno i w osamotnieniu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny post , tak ślicznie ujęte slowa !
    Zapraszam - sytuacjabez.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale cudownie piszesz *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale piękne zdjęcia
    Buziaki ;*
    crazyy-mee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Rzadko czytam Twoje posty, albo czytam do połowy, ale ten dzisiejszy trafił do mnie. Mimo, że wiem, że nic się nie dzieje bez przyczyny to ten post mnie w tym utwierdził. Świetnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. W sumie to się zgadzam :D Bo dotychczas sądziłam inaczej, ale dzięki Tobie zmieniłam zdanie haha♥

    ❀❤️MÓJ BLOG - KLIKNIJ!❤️❀

    OdpowiedzUsuń
  30. Podobał mi się bardzo wstęp! Powiedziałabym, że był intrygujący. Co do dalszej części postu, to spodobało mi się w jak prosty sposób wprowadziłaś temat Boga jako Pana naszego losu. Przyjemnie się czytało :) Oby takich postów więcej!

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny post. Wierze w przeznaczenie, ponieważ nic nie dzieje sie przypadkiem.
    Cudownie opisane.
    Zapraszam w wolnejc chwili:
    http://magicloony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Zgadzam się z Tobą... Wszystko ma jakieś przeznaczenie!
    Prześliczne zdjęcia! Bardzo podoba mi się ta sukienka :)

    Pozdrawiam cieplutko :*
    ✿by Sylwia - klik✿

    OdpowiedzUsuń
  33. Zgadzam się, zawsze istnieje to przeznaczenie gdzieś zapisane właśnie na jakiś stronach naszego życia..ale to my mając wolną wolę - decydujemy o naszym życiu.
    Śliczne zdjęcia :)
    http://lovett-lov.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Zgadzam się z przeznaczeniem:)

    Poklikasz w linki w najnowszym poście? Bardzo proszę!:)
    DOSKA-STYLE <- MÓJ BLOG ZAPRASZAM!

    OdpowiedzUsuń
  35. jak najbardziej nic nie dzieje się bez przyczyny, każdy krok w naszym życiu jest już zaplanowany przez Osobę w górze ;) mądrze napisałaś to :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. fajnie napisałaś post, nic nie dzieje się bez przyczyny :)
    MY BLOG

    OdpowiedzUsuń
  37. Wierzę w przeznaczenia, wiem, że na mnie coś czeka, coś większego niż to co mam teraz.

    Zapraszam do nas ♥
    http://1968basweca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Staram się wierzyć w przeznaczenie, choć czasami jest to dosyć trudne :)

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie wierzę w przeznaczenie :D
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Ty zawsze masz pomysł na post, ja nie wiem jak Ty to robisz, wszystkie są oryginalne, ciekawe, dopracowane w 100%. Wszystko jest takie przemyślane i zapięte na ostatni guzik, naprawdę cudowny blog! :)
    leciak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  42. Cudowny post <3 Tak masz racje..nasze życie zaplanowane jest od A do Z..
    ✿kliik!

    OdpowiedzUsuń
  43. Fajowski blog!! Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Jesteś wyjątkowo mądra i dojrzała, niekiedy czytając twoje słowa aż nie mogę uwierzyć że masz dopiero 14 lat. Do tego potrafisz przepięknie pisać. Tylko pozazdrościć:-)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.