2 marca 2015

O, człowiek!

Szary dzień z lekkimi promykami słońca. Leniwy poranek z codzienną rutyną. Wydaje się być nudny i bezbarwny, jak tysiące innych. Szkoła, ciągnące się w nieskończoność lekcje, przerwy na których panuje gwar, trudno znaleźć chwilę na odpoczynek. Dziś czuje się nieszczególnie. Niby ranek jak każdy inny, niby wszystko odbywa się jak zwykle, jak odtwarzane z płyty, jakbyś przewijał film, ciągle do tego samego miejsca i puszczał od nowa. A jednak nie. Dziś czuje się marnie. To nie ból głowy, ani brzucha. To jest jakiś ból wewnętrzny, na pograniczu z lękiem trudnym do opisania i wyobrażenia. To siedzi w mojej głowie. Po prostu czuję się słaba psychicznie. Wszystko dotyka mnie o wiele bardziej. Właściwie bez żadnego powodu. Może to przez tą wieczną gonitwę, w jakiej żyjemy? Wszystko gromadzi się gdzieś w głowie i w końcu daje o sobie znać. Czuję jakby za chwile miało się stać coś starszego. Kule się w sobie, niechętnie słucham to co koleżanki mają mi do powiedzenia. Mam wrażenie, że wszystko dzieje się obok. Tkwię w tej sytuacji z przymusu. Jednak nagle pośród tej czarno-białej rzeczywistości pojawia się jakaś jaśniejsza barwa. Niczym kolor selektywny w fotografii. W momencie cały zamazany obraz świata się zmienia. Zmienia go jedno życzliwe słowo człowieka, który był obok i wyczuł, że coś jest nie tak.
Zwykły, szczery, spontaniczny uśmiech i pozytywna energia powoli z jego przyjaznej postawy przelewa się na mnie, jak w połączonych naczyniach. Wypełnia mnie, czuję jak nerwy odpuszczają. Mięśnie przestają być napięte. Ścisk żołądka puszcza. Tak niewiele było mi potrzeba. Zwykła empatia drugiego człowieka. Ciepłe, dobre słowo, które potrafi podnieść na duchu, rozjaśnić najbardziej pochmurny poniedziałek. Pozytywne nastawienie do życia, które udzieliło się także mi. Otrzymałam coś, co każdy człowiek ma, jednak nie każdy potrafi przekazać. Coś co nic nie kosztuje. Dając to komuś nic nie tracisz. Nic Ci nie ubywa. Wystarczy uważna obserwacja i nastawienie na drugiego człowieka. Bezinteresowny i tani odruch serca. Ciepłe słowo i zainteresowanie innymi. Świat nastawia nas na branie, jak najwięcej, ile tylko zdołamy wyciągnąć. Każdy chce jak najwięcej dla siebie.  Jutro przystań, rozejrzyj się dookoła, może ktoś potrzebuje twojego ciepłego słowa, poklepania po ramieniu i zrozumienia. Czasem warto się zwolnić, na chwilę przystanąć. Zobaczyć serce drugiego człowieka. Okazać bezinteresowne zrozumienie.
Podziel się na co dzień swoim uśmiechem, ciepłym słowem, uściskiem dłoni. Ktoś obok Ciebie może właśnie dzisiaj tego potrzebować!


Buty- H&M

Potrafisz poprawić humor drugiemu człowiekowi? Umiesz podzielić się uśmiechem?
_________________________________________________________________
Dziękuję za wszystkie głosy na nas w konkursie na Blog Roku! Z Waszą pomocą udało mi się nie tylko dostać do pierwszej dziesiątki, zostałam także nominowana do nagrody głównej. Jutro z Milionkem jedziemy na galę do stolicy!

Ponad 1900 osób lubi mój profil na Facebooku, jeżeli spodobał Ci się mój blog Ty także możesz do nich dołączyć!
                                                                             

36 komentarzy:

  1. W szkole uśmiecham się cały czas :)) Koleżanki mówią mi, że jest taka wesoła i miła, że przy mnie nie można się nie uśmiechnąć. Pozytywny post. Życzę wygranej w konkursie na Bloga Roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale masz juz dlugie wlosy! Warto sie dzielic usmiechem:)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia na Gali! Będę trzymać za Was kciuki! :)

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem jedną z tych osób, która bez problemy podzieli się uśmiechem ;) z miłymi słowami jest trochę gorzej :p
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak najbardziej zasłużyłaś na udział w gali! Post świetny jak zwykle :)

    Mój blog- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny post :)

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się śmieje prawie cały czas, więc każdy mój znajomy zaraz się zaraża tym moim uśmiechem!
    Śliczne zdjęcia :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mieć uśmiech na twarzy to jedno
    Ważniejsze żeby umieć się nim podzielić z innymi :)

    Powodzenia na gali! ;)
    onlymery55.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobrze, że ktoś uratował cie i podzielił się dobrą energią ;)
    maniaa-mania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak niewiele trzeba by burzowe chmury się rozeszły.
    Mam nadzieję, że dostaniecie tą nagrodę bo na nią naprawdę zasługujecie
    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny post! Miałam trochę wrażenie, że czytam książkę. Mogłabym to robić dalej, ale post niestety dobiegł już końca. Ja sama nie wiem czy potrafię podzielić się z kimś obok mnie uśmiechem. Na pewno ty, grono Twoich przyjaciół, najbliżsi mają taką niesamowitą "moc"! Dzisiejszy post naprawdę daje dużo do myślenia. Liczę, że będzie takich więcej!
    Pozdrawiam, Aarlenaa :*

    KLIK - ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak zwykle świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia tak jak zawsze <3

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny post,bardzo fajnie napisany
    http://wartomiecnadzieja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudne zdjęcia i świetnie napisany post
    crazyy-mee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. O jejku uwielbiam twój styl pisanie, można powiedzieć że piszesz jak pisarka wymyslasz taki fajny temat słowa. hmm.. nie wiem jak to nazwać :)
    http://wika-moda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. wow naprawdę świetnie napisany post, powinno pojawiać się więcej takich wpisów na blogerze, gratuluję :D !
    Mój Blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  18. Genialny post! W ogóle, myślałaś, żeby iść w kierunku dziennikarskim?
    Myślę, że umiem poprawić komuś humor, choć, często sama chodzę ze smętną miną, bo przerażają mnie tłumy. Ale jeśli o wywołanie kogoś uśmiechu, to chyba jestem w tym dobra XD
    Dasz radę, będę trzymać za Ciebie kciuki!! <3 Choć chyba to się zaczyna za 3 minuty(?)


    thekallasowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. trzymam kciuki :)
    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratuluję! Byłaś najlepsza! Uwielbiam twojego bloga, zdecydowanie należała ci się ta nagroda! Powodzenia w dalszym blogowaniu!:)

    http://whiteblackbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja tu po prostu uwielbiam wpadać. Świetna stylizacja! Gratulacje :)

    http://www.by-mickey.blogspot.com/2015/02/a-million-faces.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratuluje nagrody. Tak trzymaj !!

    OdpowiedzUsuń
  23. WIELKIE GRATULACJE!!! Choć jestem już babcią, głosowałam na Twój blog. Polubiłam Ciebie i Milionka, zostałam Waszą fanką :)). Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem u Ciebie pierwszy raz i jestem mile zaskoczona. Czasami ludzie nie wiedzą jak jednym uśmiechem czy jednym miłym słowem mogą poprawić komuś nastrój.
    Pozdrawiam, Karmelka.

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję wygranej w kategorii :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Do wszystkich się uśmiecham :D

    http://weraweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Gratuluję wygranej:)
    blog-joanki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Tak bardzo chciałam żebyś wygrała :)

    Pozdrawiam cieplutko

    Agi-aggi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja zawsze wychodziłam z założenia że jeden mały uśmiech do innej osoby nic mnie nie kosztuje, a przecież od razu się robi wtedy milej :) Dlatego zawsze staram się uśmiechać do kogoś jeśli jest smutny :D
    Świetne spodnie *.*
    Gratuluję wygranej w Blogu Roku! Naprawdę zasłużyłaś!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Gratuluję tytułu bloga roku, super :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Gratuluję wygranej! Zasłużyłaś ^.^

    http://zuziaandsheworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Super post i mój ulubiony blog, czego chcieć więcej? ;)

    http://zawsze-wszedzie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.