17 grudnia 2014

Ona nie jest galerianką

Mówią o nich pogardliwie i z ironicznym uśmiechem. 'Galerianki'. Całe godziny spędzają w centrum  handlowym. Znają je na pamięć. Każdy sklep, każdy kąt. Włóczą się bez celu. Przesiadują na schodach. Ludzie przechodzą obok i krzywo się na nie patrzą. Szepczą. Pokazują palcami. Mówią coś pod nosem. Szczególnie dorośli. To oni mają tendencję do narzekania na młodzież. Ciągle. Notorycznie. Utożsamiają je ze 'sponsorówkami' pomimo tego, że ich postawa oraz ubiór nie ma z tym nic wspólnego.
To wcale nie jest tak jak wszyscy myślą. Te dziewczyny spędzają tam dużo czasu nie dlatego, że chcą. Te dziewczyny wcale nie siedzą tam, dlatego, że lubią. Tam toczy się ich życie, tam nawiązują znajomości, tam spędzają często pół popołudnia. To nie jest dla nich żadna atrakcja. One czekają. Muszą. Po prostu.

U mnie w mieście w takich centrach handlowych swój czas spędza sporo młodzieży. Szczególnie w godzinach popołudniowych. Cały budynek jest mały, to zaledwie dwa piętra, kilkanaście sklepów. Tak naprawdę nic ciekawego w nich nie ma. Pomimo to, zawsze można spotkać tam mnóstwo młodych ludzi. Szczególnie w jednej galerii. Na myśli mam tą, która znajduję się tuż obok dworca. 
Wielu osobom przeszkadza to, że młodzież pląta się tam bez celu. Przyznam, że początkowo też dziwiłam się, po co oni tam przesiadują. Zastanowiło mnie to... Zbadałam sprawę. Doszłam do wniosku, że młodzież wcale nie przesiaduje tam dla przyjemności. To nie jest ich atrakcja, ani miejsce spotkań. Oni po prostu czekają. Czekają na swoje autobusy. Do szkoły przyjeżdżają z bliższych i dalszych miejscowości. Czasem na swój powrót do domu muszą czekać kilkadziesiąt minut. A gdy spóźnią się na autobus, to jeszcze dłużej. Czekają w galerii, nie mając żadnego innego miejsca, w którym można w cieple spędzić czas. Ci co zawsze mają inne zdania, mówią, że na dworu jest poczekalnia. Na pewno. Musi być. Cóż, pewnie jest, ale ani ona ładna, ani ciepła ani przyjemna. Raczej mała, obskurna i do tego zimna. 
Nie mieszkam w ogromnym mieście, ale ono dynamicznie się rozwija. Ciągle powstają nowe miejsca, ciągle budują nowe drogi. Szkoda, że nikt z władz miasta nie zauważył jak bardzo przydała by się świetlica usytuowana blisko dworca. Tak, by młodzież, która kończy lekcje mogła by spędzić czas w dużo lepszym miejscu. Tak, by nie musiała przesiadywać już na schodach galerii i wysłuchiwać złośliwych komentarzy dorosłych.
Piszę to, ponieważ taka galeria handlowa jest w moim mieście. W twoim pewnie też jest. I jeszcze w wielu innych miejscowościach. Piszę to także dlatego, że wiele osób pochopnie wyciąga wnioski, bezpodstawnie oskarża i kieruje się stereotypami. A tak nie powinno być, rozumiesz...


Czy w Waszym mieście w galeriach też jest zawsze mnóstwo młodzieży?

Czapka- House

*Zdjęcia zostały wykonane właśnie w tej galerii*
_________________________________________________________________

Ponad 1400 osób lubi mój profil na Facebooku, jeżeli spodobał Ci się mój blog Ty także możesz do nich dołączyć!

                                                                             

35 komentarzy:

  1. Świetny post! Czy mi się tylko wydaję, że masz pękniętą szybkę w telefonie ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ŚWIETNY POST, SKĄD JA TO ZNAM?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo bardzo ciekawie napisane. Masz zbitą szybkę ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry post! A tak ogólnie to, jeśli można wiedzieć w jakim mieście mieszkasz?

    OdpowiedzUsuń
  5. mówi ta co nie chodzi po galeriach bo ciuchy dostaje od "Szenszajd" i się nimi chwali -.- żałosne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś tu nie umie czytać i jeszcze kryje sie pod anonimem. Ojej, ojej...

      Usuń
    2. Ahhh, chyba kompletnie nie zrozumiałeś tego co napisałam... Albo nawet nie przeczytałeś. :)

      Usuń
  6. żałosna to ty jestes -_- Oliwka Pisze super posty

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post! :) U mnie to zawsze jest tłum ludzi w Galeriach itp. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się z tobą. W każdym mieście są te wszystkie galerie handlowe i też spotykam taką młodzież. Sama mam też koleżankę, która daleko mieszka i na autobus czasami przesiaduje w galerii. :))

    piankaofstyle.blogspot.com♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze znam ten problem bo moja koleżanka dojeżdża do swojej szkoły jakieś 20 km i często musi czekać na autobus. Zazwyczaj idzie i czeka w pobliskim sklepie. Szczególnie większość osób idzie do takich sklepów poczekać gdy jest zima, latem można postać na dworze...
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne zdjęcia i naparwdę dobry post! :)
    http://weronika-werciia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Wypowiedziałabym się więcej na ten temat, ale...mieszkam na wsi i nie ma u mnie galerii handlowej ;__;
    ale kiedy jadę gdzieś do miasta w godzinach popołudniowych, faktycznie jest tam bardzo dużo młodzieży...często się własnie zastanawiałam w jakim celu tam przychodzą...ale teraz mnie trochę oświeciłas :D
    świetne zdjęcia, super wyglądasz :3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja dojeżdżam codziennie 40 minut do szkoły jeśli nie ma korków na drogach...
    A gdy w piątki zjeżdżam na weekendy, to w sumie wychodzi ok. 2,5h.
    Nie mam bezpośrednich przesiadek...
    czasami czekam 30 min, czasami 1h... a jedynym schronieniem przed zimnem są galerie...

    OdpowiedzUsuń
  13. zestaw nie powala
    ale chyba jesteś dojrzała jak na trzynastolatkę :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak zzczerze to troche nie rozumiem jaki problem chcialas opisac, mam wrazenie ze o takiej mlodziezy nikt nie mysli jak o jakichs galeriankach :) . Mnistwo osob takze mlodszych przesiaduje w galeriach :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super post na prawdę jesteś bardzo dojrzała i widać to z każdym nowym postem :) kocham twoje wpisy bo potrafią zaciekawić i mogłabym je czytać godzinami :*

    memoriessblogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Czasami czekają na autobus, czasami na inne "okazje". Są tacy i tacy, nie ma co wszystkich usprawiedliwiać... A na autobus moim zdaniem zdecydowanie powinno czekać się w jakiejś poczekalni...

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest wiele młodzieży,ale to chyba dlatego,że coś kupują,ubierają się,prawda? Nie ma co usprawiedliwiać wszystkich. W końcu,nie wiesz kto czeka na autobus,czy chodzi po sklepach,a kto czeka na ,,okazję'' . Nie ma też co wytykać wszystkich z góry palcami. Po prostu tych ludzi powinno się zostawić w spokoju,ja też czasami chodzę z koleżanką na dłuższe zakupy,to chyba nic dziwnego...ale niektórzy ludzie są dziwni. :/
    ~Equinestra-żeby nie było,że anonimowo,bo nie mogę konta g-mail połączyć.

    OdpowiedzUsuń
  18. W moim mieście w Polsce nie było galerii i w Belgii też, więc nie wiem właściwie nic na ten temat ;-; Tylko nie raz jak jestem w Polsce, w Poznaniu, to jestem w galerii, ale nie zwracam uwagi, co młodzież w niej robi :)

    Zapraszam :)
    polgia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapraszam do mnie - http://sytuacjabez.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. w godzinach lekcyjnych też w galeriach siedzi dużo młodzieży, no bo gdzie iść na wagary jak nie do galerii ? :D

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny post i zdjecia u mnie tez jest troche ale ja rzadko ostatnio chodzę

    dorooothy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. U mnie we Wrocławiu to norma. Super temat poruszyłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zacznę od tego, że u mnie nie ma galerii :D Ale gdyby była, to by było dużo młodziezy, nie ze względu na to , że czekają na autobus, tylko żeby po prostu się spotkac.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiam chodzić po galeriach *.* świetnie wyglądasz <3

    ikaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja jakoś nie zauważyłam, żeby ktoś czekał na autobus w galerii. Nie ma żadnej u mnie w mieście, ale często wybieram się na zakupy do Bytomia albo Katowic, fakt, jest tam dużo nastolatków, ale oni robią po prostu zakupy czy spotykają się ze znajomymi. Nie zauważyłam tego, żeby dorośli krzywo się nich patrzyli. Ja też często jeżdżę z przyjaciółmi do galerii i spędzamy tam dużo czasu, nie widzę tego zjawiska o którym mówisz.

    OdpowiedzUsuń
  27. Cześć !Czołem !Hej !
    Mega zdjęcia i super osobowość oraz styl ! Zapraszam do mnie http://crimecalledart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Dokładnie, ja pochodzę z Warszawy, tu też tak jest

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.