31 października 2014

Z piekła rodem

Żenujące! Idiotyzm! Głupota! Grzech! Przecież to chore! Zero szacunku. Dlaczego nasz naród ma obchodzić nie swoje święto? Kretynizm. Brak patriotyzmu! Polska to nie Ameryka! Bez przesady!
Czy Ty wiesz co Ty robisz? Co Ty obchodzisz?  Jak Ty wyglądasz? To nie tylko pogańskie obyczaje... To święto z piekła rodem! To jest czczenie szatana! Nie pokazuj mi się, pff satanistka! Dynia jest symbolem diabła. Przebrane dzieci pewnie też są symbolem diabła. Słodycze również są symbolem diabła. Diabelski obyczaj. Zło.



Według mnie Halloween to tylko świetna zabawa. Dzieci się przebierają, chodzą po domach i zbierają cukierki. Nie ma się tu czego doszukiwać... Wcale nie utożsamiam tego święta z czczeniem diabła, satanizmem czy innymi tego typu sprawami. Myślę, że to tylko ideologie i dopowiadanie sobie wielu rzeczy. Wiadomo, ludzie bardzo często lubią to robić.
Zacznijmy od tego, że święto swoje korzenie ma w Irlandii, a był i jest to bardzo pobożny naród przyjmujący religię rzymsko-katolicką, czyli taką jak zdecydowana większość Polaków. W takim razie obchodzą go katolicy, a za granicą nie ma podejrzeń o takie rzeczy. A Halloween jest tam traktowane jak święto narodowe. Wszystkim kojarzy się z potworami, wampirami, czarownicami, pająkami, jednak zdecydowanie najpopularniejszym symbolem tego święta jest lampion z dyni.
 Z jednej strony zauważyłam, że u nas o Halloween jest coraz bardziej głośno. Jeszcze rok temu mało kto o nim wspominał, a w tym roku widziałam już wiele wpisów i rozważań na ten temat. Z drugiej strony ludzie bronią się jak mogą. Przecież 'nie musimy być tak zapatrzeni w Amerykę, nie wszystko musimy zgapiać'.  Oczywiście każdy kraj ma swoje tradycje, swoje zwyczaje. Pragnę jednak wspomnieć, tak całkiem na marginesie, że Walentynki i chociażby choinka to nie nasza tradycja, a tak pięknie i bez marudzenia się przyjęła. A jeśli już tak na to patrzeć, to Andrzejki również nie są zgodne z wartościami katolików. Szkoda, że Polacy są tak mało otwarci.
Bardzo dobrze, że nie jest obchodzone 1 listopada, bo to jednak dzień zadumy i modlitwy.



Przypominam, że jest to moje zdanie i nie chcę je w żaden sposób nikomu narzucać!
A Wy co sądzicie o Halloween?
Przebieraliście się w tym roku?
_________________________________________________________________

 
Ponad 1200 osób lubi mój profil na Facebooku, jeżeli spodobał Ci się mój blog Ty także możesz do nich dołączyć!

                                                                               


51 komentarzy:

  1. nie przebieralam ze wzgledu na zdrowie, ale zgadzam sie z toba, jest to tylko zabawa dla dzieci, nie wywolujemy duchow, nie czcimy ich, przebieramy sie tylko za rozne potwory, ktore nigdy nie istnialy w celu zdobycia kilku łakoci

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się w 100%. Halloween to tylko zabawa. Mój poprzedni post również dotyczył Halloween. Pozdrawiam ♥
    http://sweet-hearts-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie Halloween sie przyjmuje :D Jeszcze kilka lat temu przebierańców na ulicach mojego miasta to ze swiecą trzeba było szukac, a dzis chyba z 10 grup przebranych widziałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż... już niedługo i nawet na Rosję to świństwo przylezie...

      Usuń
  4. Zgadzam się z Tobą jak najbardziej :)
    Ja również napisałam posta na temat Halloween i argumenty, że w cale nie jest to święto satanistyczne, mało tego, w naszym kraju, raczej to jest obchodzone jako zwykła zabawa a nie święto :) Bynajmniej ja tak robię :D
    Byłabym bardzo wdzięczna gdybyś przeczytała i napisała mi swoją opinię na temat mojej notatki :) http://lusiaandmeg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zapoznać się z tym: http://portalwiedzy.onet.pl/140089,,,,bynajmniej_a_przynajmniej,haslo.html. Bo jeśli Twój blog jest pełen takich błędów, to uważam, że autorka tego bloga nie powinna marnować czasu na czytanie tego Twojego postu o Halloween -.-

      Usuń
  5. ale się umorusałaś dżemem ;-O Następnym razem poproś mamę żeby Ci naszykowała kolację :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Sam powyzłośliwiałem się dzisiaj na blogu na temat tego, jak Kościół rozpaczliwie próbuje to święto zadeptać. Najśmieszniejsze jest to, że naszego domu żadne potwory nie nawiedziły. Przyszło tylko dwóch chłopaczków do mnie do pracy, ale uświadomiłem im, że nie tędy droga ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z tobą i ja również traktuję to święto jako świetną zabawę. Pamiętam jak rok temu, gdy chodziłam z koleżankami po domach jedna starsza pani zaczęła na nas krzyczeć, że nasze przebranie jest niewłaściwe, niezgodne z kościołem itp. i że dałaby nam cukierka jakbyśmy się za księżniczki przebrały. :P U mnie post z moimi halloweenowymi makijażami: KLIK Zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja osobiście się nie przebieram, ale jestem dokładnie tego samego zdania co ty. :)

    ps. Świetne buty !
    http://neverrrrstopdreaming.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja za tym świętem nie przepadam i go nie obchodzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki masz nr buta? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawia mnie dlaczego za każdym razem jak djaę zdjęcie jakiś butów pada to pytanie. 37. ;)

      Usuń
  11. Ja nie obchodzę halloween. Bardzo dużo osób jest przeciw. Dla mnie również. jest to świetna zabawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie obchodzę Halloween, tak ze względu na religię, nie ze względu, że nie wiem... Ameryka to zło, czy coś. Każdy ma swoje przekonania, ty masz swoje, inni mają swoje i niech tak zostanie :)

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie obchodzę Halloween. Tak, jestem katoliczką. Nie chcąc tutaj poruszać satanizmu, o którym tak nam dużo mówią, zwrócę tylko uwagę na to, że wyznaję wiarę, w ciała i duszy zmartwychwastania (choćby podczas każdej mszy niedzielnej). Więc dlaczego mam się przebierać i świętować umarłych? Dla mnie oni są już w tym docelowym "Niebie". Cieszę się z ich zwycięstwa, a nie, że w grobie ktoś jeszcze leży i jest żywy. Za tych to trzeba się modlić... Ehm. Długo by jeszcze o tym pisać... No ale to moje zdanie na ten temat ;) Myślę, że halloween jest niepotrzebnym świętem ;) Do przebierania jest o wiele więcej okazji. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. fajne zdjecia
    http://mandyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. 2 listopada to dzień zadumy :))
    ja nie obchodzę Halloween ze względu na religie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przyjęło się, że to 1 listopada, we Wszystkich Świętych jest wolne, ludzie odwiedzają groby swoich bliskich i się modlą.

      Usuń
  17. Nie obchodze za bardzo. Ale nie mam nic do tego swieta. Swietne zdjecia:))

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgadzam sie z toba! Denerwuja mnie troche ludzie, ktorzy gadaja ze jak uczestniczymy w halloween to juz cos jest nie tak. Od tego juz przejdziemy na strone diabla... Ale halloween to tylko i wylacznie dobra zabawa. :)
    Podoba mi sie twoj post i piekne zdjecia. ;3

    Nowy post, zapraszam c:
    http://lusialuska.blogspot.com/2014/11/halloween-ksiazka-zniszcz-ten-dziennik.html?m=0

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgadzam sie z tobą, to świetna zabawa. Fajny makijaż.


    little-jay999.blogspot.com
    U mnie podobny post :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie to napisałaś...
    Dzieci przebierając się i zbierając słodycze wcale nie myślą o diable lecz tylko o dobrej zabawie... Co do Twoje make up'u to bardzo mi się podoba. Jak go wykonałaś? :)

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja sądze, że Hallowen to nic złego, jak dzieciom sprawia to radość to niech biegają po domach w poszukiwaniu cukierków, ja tego święta nie obchodze.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. efektowne;) ja nie obchodzę hallowen ale też nie mam nic do tego święta, kto chcę niech się bawi;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam takie samo zdanie na temat Halloween :)
    http://jagodzianka2002.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Hah, bosko wyglądasz. Ten wstęp jest jak z lekcji religii. Niby to zło itd, ale chodzi o zabawę.
    Nie robimy tego, by czcić diabła, a po to by się pobawić. Kochamy zabawy, potwory i przebieranki :)
    Super post! Zrobię za rok podobny ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Wreszcie ktoś, kto odbiera Halloween dokładnie jak ja :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja też nie miałam nic przeciwko obchodzeniu halloween, ale dowiedziałam się właśnie że przez takie zabawy potem coraz więcej dzieci jest opętanych i to było udowodnione, więc...
    ale makijaż bardzo efektowny! ;))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Zgadzam się z Tobą :) Akurat w tym roku nie miałam okazji się przebierać, ani pójść na żadną imprezę z okazji Halloween, ale w gimnazjum i liceum zawsze ten dzień jakoś tam sobie obchodziłam. A że komuś się takie zwyczaje nie podobają? To jego sprawa, niech się zamknie w domu, nie wychodzi i nie patrzy ;)
    Panna Obrażalska :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja nie mam nic do święta hallowen. Planowałam w tym roku sie przebrać ale moi przyjaciele postanowili zostać w domu i oglądać horrory

    Poklikasz w linki? To dla nas ważne
    http://www.susan-and-olivia.blogspot.com/2014/10/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja nie obchodzę takiego święta , ale każdy ma swoje zdanie na ten temat .
    Bardzo ładny blog ;)
    Miłego wieczoru - zapraszam sytuacjabez.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja obchodziłam Halloween w zeszłym roku. Nic do tego nie mam i wręcz śmieszą mnie opinie, że jest to satanistyczne i pogańskie święto.

    Zapraszam do mnie :)
    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawy wpis, nie obchodzę Halloween.
    Serdecznie zapraszam do siebie http://kobietazbronia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja obchodzę te święto, jest bardzo fajne gdyż można uciec od świata :)
    Zapraszam :
    http://przemekadamczyk.blogspot.com/2014/10/sex-drugs-rock-n-roll-modociane.html

    OdpowiedzUsuń
  33. fajne zdjecie na kiblu

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja nie obchodzę halloween. Według mnie nie jest to dobry pomysł na zabawę, tym bardziej, że w kolejne dni obchodzimy Święta, w których wspominamy naszych bliskich zmarłych - jest to czas zadumy i modlitwy. Uważam, że nawet przebieranie się jest niezbyt bezpieczną zabawą, dlatego wolę nie ryzykować ;).

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja obchodzę Haloween ze znajomymi co roku; przebieramy się, zbieramy cukierki a na koniec idziemy do domu któregoś z nas (oczywiście specjalnie przystrojonego) i tam sobie siedzimy. Nie uważam że jest to coś złego- to przede wszytkim dobra zabawa a ludzie, ktorzy uważają je za satanistyczne święto, są po prostu śmieszni ;)

    Pozdrawiam i zapraszam,
    http://blog-natt-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo ciekawy post i zdjecia :D
    http://klaudia19080.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie wiem jak to zrobilas ale wygladasz genialnie!!!

    OdpowiedzUsuń
  38. Z czego zrobilas zeby ?

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja w tym dniu jednak wolę przygotować się do święta Wszystkich Świętych, u nas w kościele organizowana jest akcja "Holy Wins" (Święty Zwycięża) jako alternatywa dla Halloween. I nikt nikogo nie hejtuje, dzieci nie łażą po domach, tylko wszyscy są w kościele, bo jest naprawdę niesamowicie (kolorowe reflektory, przedstawienia, rozważania).
    Unikajcie wszystkiego, co ma choćby pozór zła (Tes 5,2-4.6.15-19.22)

    OdpowiedzUsuń
  40. Osobiście nie obchodziłam nigdy Halloween i jakoś nie czuję potrzeby by się przebierać nawet dla zabawy ze znajomymi itp. I nie chodzi o to, jakie są ogólnie poglądy na temat tego "święta", a o to, jakie mam osobiście. Po prostu dla mnie jest bezsensowne, zwłaszcza, że kolejnego dnia jest WAŻNE święto, w którym wspominamy wszystkich naszych bliskich zmarłych. Stąd nie zamierzam pałętać się w stroju czarownicy noc przed Wszystkimi Świętymi - dniu, który powinien być pełen refleksji. Oczywiście jeśli ktoś lubi takie zabawy, to jego wola, nie mam nic do tego. ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Uwielbiam Halloween, a zwłaszcza rzeźbienie w dyniach. Genialne święto zachęcające nieraz całe rodziny do zabawy.

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.