28 października 2014

'Wychodzę za mąż!'

Jak większość z was często 'zwiedzam' blogosferę. Czytam, oglądam, szukam nowości i ciekawych wpisów. Ostatnio trafiłam na bardzo nietypowego bloga. Jego autorką jest 12-letnia Thea z Norwegii. Dziewczynka nie porusza takich tematów jak jej rówieśniczki. Nie pisze o swoim pokoju, o dniu spędzonym w szkole, zainteresowaniach czy nawet kosmetykach.
Thea wychodzi za mąż. Nie, nie jest to jej wymysł, nie jest to fikcyjny ślub z idolem. Rodzicie znaleźli dla córki 37- letniego, bogatego kandydata. Nastolatka na swoim blogu skrupulatnie opisuje przygotowanie do tego dnia, który podobno ma być 'najszczęśliwszym dniem w jej życiu'. Pokazuje zdjęcia z zaręczyn, przymiarek sukni ślubnej, zdjęcia kościoła w którym odbędzie się ceremonia. Opisuje dzień w którym była wybierać potrawy na wesele, dekoracje.

~Geir właśnie wyszedł!!! Naprawdę dziwnie się czułam. Był bardzo miły, ale ma brodę! Trochę się wstydziłam, ale zapytałam go, ile ma lat. 37! To było jak rozmowa z moim wujkiem. Nie wiem właściwie, dlaczego mamy zostać mężem i żoną i nie jestem pewna, czy mam na to ochotę. Za to Mama jest bardzo zadowolona i ciągle mówi, jak to będzie cudownie.~ Sama nie mogłam uwierzyć! Jesteście w stanie sobie to wyobrazić?



Historia stała się bardzo głośna i wstrząsnęła wieloma ludźmi. Sporo osób zgłosiło sprawę na policję i do norweskiego rzecznika praw dziecka zanim wyjawiono, że jest to nieprawda. Tak. Jest to prowokacja. Cała ta historia jest fikcją. Została stworzona, aby uświadomić ludziom zjawisko ślubów z dziećmi. Akcja okazała się bardzo słuszna i potrzebna. Dzięki niej udało się zwrócić uwagę milionów ludzi na ten realny i poważny problem. Wiele osób usłyszało, ale także zrozumiało. Dla mnie jest to bardzo trudne do przyjęcia, że dziecko, moja rówieśniczka może być zmuszana do czegoś takiego. Nikt nie lubi robić czegoś wbrew sobie, jednak większość tych dziewczynek zwyczajnie nie ma wyboru.
Codziennie ponad 39 000 dziewczynek wychodzi za mąż. Sama nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Pomińmy religię, pomińmy kulturę, pomińmy tradycję... Mimo wszystko jest to przerażające. Zmuszanie ludzi do czegokolwiek jest okropne, a co dopiero zmuszanie małych dziewczynek do wyjścia za mąż. Gdziekolwiek by to nie było. W Ameryce, w Polsce czy w Afryce. Taki jedyny dzień w życiu dla każdego człowieka powinien być najpiękniejszym, dla tych tysięcy małych dziewczynek jest to największy koszmar. To przykre ze wiele z moich rówieśniczek staje przed takimi wyborami swoich rodziców. Mam nadzieję, że dzięki tej sprawie chociaż jedna dziewczynka zostanie ocalona od takich decyzji.


A Ty? Co o tym sądzisz?
_________________________________________________________________

 
Ponad 1200 osób lubi mój profil na Facebooku, jeżeli spodobał Ci się mój blog Ty także możesz do nich dołączyć!

                                                                               


49 komentarzy:

  1. Sliczne zdjęcia
    http://mandyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Przepraszam, ale dam sobie rękę uciąć, że posta nie przeczytałaś a twój komentarz to zbędny spam.
      ._.

      Usuń
  2. Słyszałam- potwierdzam. Nie rozumiem tych rodziców co chcą wydawać swoje dzieci za mąż w naszym wieku.

    PS. Piękna 'suknia'. :D
    www.natalia-moj-swiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam trochę o tej historii. Mam 18 lat i dla mnie nawet w tym wieku wyjść za mąż to coś dziwnego. Dla mnie ogólnie zmuszanie do ślubów, to istny koszmar. Jednak są takie religie, gdzie to jest obowiązkowe że rodzice ci wybierają partnera na całe życie.
    + moje marzenie to ślub w trampkach :D
    http://lifemizip.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej akcji. 12 lat to jeszcze dzieciństwo, a nie wychodzenie za mąż.


    www.laura-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tym, zanim dowiedziałam sie, ze to prowokacja, pomyslałam "ach, czyli Skandynawia ugięła głowę pod naporem nietolerancyjnych w stosunku do Europy muzułmanów...". Jestes mądra, wiec zrozumiesz, o czym mowię ;). Szczęściem to tylko próba zwrócenia uwagi na ten problem, ktory jest naprawde duży. Dzieci to dzieci. Religia czy kultura jest mniej ważna niz prawa człowieka. Po pierwsze jesteśmy ludźmi, po drugie chrześcijanami, muzułmanami, plemieniem indiańskim, afrykańskim...
    http://opowiastki--prawdziwe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. czytalam o tym w internecie i bardzo spodobal mi sie pomysl tej akcji, tak samo jak prowokacji na youtube zwiazanej z pania "grazyna zarko" dotyczaca naiwnosci w internecie, takie akcje wywoluja fale nienawisci, ale sa potrzebne

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety takie zachowania są na porządku dziennym, zwłaszcza w państwach islamskich :(
    Zapraszam do siebie, odwdzięczę się za obserwację czy komentarz
    finementesword.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jezus. Przeczytałam początek i się przestraszyłam. Jak dobrze, że te posty były pisane w celu powiedzenia, że inni niestety tak muszą.
    Szczerze to nie wiedziałam, że moje rówieśniczki w innych krajach wychodzą za mąż. Wiedziałam, że w tych krajach indyjskich jest cos podobnego, ale nie sądziłam, że dziewczyny mają po 12 lat!
    Po za tym bardzo dobry post, zdjęcia również. :)

    thedarkside-or-my-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo ... nie słyszałam tej akcji ... sama nie wiem co bym zrobiła w takiej sytuacji :/
    zauważyłam ,że poruszasz dobre tematy na blogu , aż chce się czytać coś "nowego" , skąd czerpiesz inspiracje ;) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać z życia,skoro ta historia miała miejsce. :P

      Usuń
  10. Nie słyszałam o tej akcji. To straszne, że zmusza się tak młode dziewczyny do ślubu. :(
    stylizacje-dla-ciebie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Oliwia, jesteś niesamowita w poruszaniu takich tematów. to nie do pomyślenia... na początku przeraziłam się lekko, że ta dziewczynka pisze to teraz gdzieś daleko. nie słyszałam o tym do tej pory. strasznie smutne. trudno to zrozumieć...po za tym nie rozumiem samej idei. po co tacy mężczyźni zgadzają się wychodzić za osobę, która mogłaby być jego dzieckiem
    ...

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiesz, za to właśnie kocham Twojego bloga. Niesamowitym jest to, że mimo tak młodego wieku piszesz o rzeczach, które "dotyczą dorosłych, a dzieci na ten temat nie są zdolne się wypowiedzieć". Nie piszesz o sprawach, że tak powiem, "oklepanych", lecz także o sytuacjach nie poruszanych tak powszechnie.
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. A mnie bardziej niż fakt wydawania tych dziewczynek za mąż przeraża ich noc poślubna, podczas której są najczęściej gwałcone...

    OdpowiedzUsuń
  14. Masakra! Nie wyobrażam sobie w tym wieku wyjść za mąż, ale kiedy one były zmuszane to nic nie miały do powiedzenia zapewne, szkoda mi na prawdę tych dziewczynek.

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam o tym wtedy, gdy jeszcze nie było wiadome, że cała akcja była prowokacją aby zwrócić uwagę ludzi na ten problem. Myślę, że to po prostu nieludzkie. Twojego bloga aż chce się czytać :) Pozdrawiam ♥
    http://sweet-hearts-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdecydowanie zgadzam się z Twoim zdaniem! To aż nieprawdopodobne!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też mam 12 lat i ja bym nie zniosła ślubu w tym wieku! Przecież jej tata może mieć tyle lat ale nie jej mąż! Przecierz gdyby tego nie zaakceptowała mogłyby jej przyjść myśli samobójcze albo gorzej. Nie popieram takich rzeczy. :/
    A tak w ogóle to uwielbiam czytać twojego bloga. <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Ech takie ustawienie ślubu powinni organizować starym panno :-D

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla nas to dziwne i moze w pewnym stopniu straszne, a dla nich to niestety bądź 'stety' codzienność.
    Zdjecia bardzo fajne, kto jest ich autorem?


    Zapraszam do mnie:
    sylwia-mylifeandme

    OdpowiedzUsuń
  20. Ślub ślubem, najgorsze moim zdaniem następuję później, mianowicie noc poślubna i dalsze życie...

    OdpowiedzUsuń
  21. To przecież jest chore! Ta dziewczyna ma tylko 12 lat a już musi wychodzić za mąż!
    Ładna sukienka. :)

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. słyszałam o tym niedawno,
    ładne zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety, w innych kulturach to częste praktyki. Dla mnie też jest to przerażające.
    Ja mam 27 lat skończone, ale nie mam zamiaru wychodzic za mąż i nie wyobrażam sobie, by teraz miał mnie ktoś do tego zmuszał. NIGDY! A przecież już osiągnęłam TEN wiek na wyjście za mąż.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://www.szeptyduszy.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo mądry tekst i dający dużo do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  25. Niestety takie rzeczy się dzieją. Nie mieści się w głowie, ale tak jest :/

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie słyszałam o tej sprawie, ale bardzo poruszająca. To chore by zmuszać małe dzieci do ślubu tylko dlatego, że mężczyzna jest ustawiony, ma kasę.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Właśnie też słyszałam o tej sprawie,ale też o innych że np.: dziewczynki już 6 letnie są zaręczane z o wiele starszym mężczyzną i dla mnie to jest po prostu straszne,bo nie umiem sobie wyobrazić siebie na ich miejscu...
    love-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawy blog, będę wpadać częściej:)
    www.xkarolinaaax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Naprawdę jak przeczytałam o tej Thei na początku to mną wstrząsnęło ; o Poruszyło mnie to :[ Świetnie to zaprezentowałaś :') Ta muzyka z tego filmiku sprawiła że przeszły mnie ciarki :< Nie wyobrażam sobie teraz wyjść za mąż. Powinnam się teraz cieszyć życiem towarzyskim, uczyć się, MIEĆ DZIECIŃSTWO, a nie myć gary, prasować i gotować dla męża ; o MASAKRA :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Wg mnie małżeństwo to nie przelewki. Nie raz 'dorośli' pobierając się, nie zdają sobie z tego sprawy co robią. Myśląc, że będzie pięknie, brną w ten ciężki związek. A przecież nie na tym to ma polegać !! Teraz w szkole mam na ten temat lekcje i dla mnie jest nie do pojęcia, jak to jest być w małżeństwie, jak w tym trwać, a przede wszystkim jak wytrwać! To co łączy tych dwoje ludzi jest dla mnie nie zrozumiałe i raczej sama tego nie pojmę dopóki nie spotkam tego faceta. Ale wiem, że teraz, mając 18 lat nie byłabym w stanie związać się z kimś na całe życie. Dlatego straszne jest to, że te małe dziewczynki są tak brutalnie wrzucane w świat dorosłości...

    OdpowiedzUsuń
  31. Słyszałam o tym, początkowo również się "nabrałam", do tej pory jestem wstrząśnięta :c Nie wyobrażam sobie wyjść za mąż (nawet teraz, gdy mam 15 - co dopiero dziewczynki, które mają 12??)
    Świat jest przerażający i pełen tajemnic - niestety. O większości takich spraw nigdy się nie dowiemy...

    http://butterflies-my-mind.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Dużo słyszałam o tym, ze takie dziewczynki wychodzą za mąż za starszych mężczyzn...to jest naprawdę beznadziejne, przecież taka dziewczynka nie ma prawdziwego dzieciństwa, jeszcze nie dojrzała, a już musi pełnić rolę dorosłej osoby...okropna sprawa
    piękne zdjęcia!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Masz super pomysłu na posty, nie rozumiem osób, ktore wcześnie sie żenią

    Pola-na-blogu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam taką nadzieję .. Nie wyobrażam sobie abym ja wyszła za mąż w wieku 12 lat .. Na początku przed przeczytaniem twojego postu obejrzałam sobie filmik. I myślałam że jest to prawdą, że dzieci w wieku 12 lat wychodzą wychodzą za mąż. Nie obejrzałam go tak naprawdę do końca, ale po przeczytaniu twojego postu zrozumiałam .. Sukienka ze zdjęć jest twojej mamy ? :)
    Pozdrawiam

    http://wikaablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Słyszałam o tym. To niewiarygodne, że takie rzeczy wciąż dzieją się na świecie. Nawet, jeśli chodzi o mniej zaawansowane cywilizacyjnie obszary-nie wierzę że dorośli ludzie nie są świadomi tego, jaką krzywdę wyrządzają swoim dzieciom.
    Black Worn Jeans

    OdpowiedzUsuń
  36. Totalna masakra takie dziecko nie może się cieszyć dzieciństwem czasem cieszę się że jestem z polski ;) tu nie ma takich nienormalnych obyczajów :) Zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  37. masz wielką rację i dobrze, że poruszasz ten temat
    gopnes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciekawy post. Słyszałam o tej akcji na jakimś portalu internetowym :)
    http://jagodzianka2002.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Niestety tak już jest na tym świecie...
    www.vaguue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze, że są ludzie którzy próbują to zmienić!

      Usuń
  40. Nie wyobrażam sobie swojego ślubu w wieku 12 lat. Dramat jaki spotyka te młode dziewczynki jest nie do pomyślenia. Współczucie i jeszcze raz współczucie.
    Bardzo dobrze, że są ludzie którzy tego nie tolerują i za wszelką cenę chcą to naprawić!

    OdpowiedzUsuń
  41. Niestety nie we wszystkich krajach jest tak jak w naszym :(
    Sama mam 12 lat i nie zniosłabym ślubu teraz !

    +Jeżeli mogę wiedzieć to jak nazywał się blog tej dziewczynki? Chciałabym przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Słyszałam własnie o blogu tej dwunastolatki. Z początku wierzyłam, że jest to prawdą, dopiero później dowiedziałam się, że jest to forma akcji. Nie wyobrażam sobie wyjścia za mąż w tak młodym wieku.

    Zapraszam do mnie :)
    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. W Indiach jest to codziennością. Nawet 10-latki wydawane są za mąż. W RPA jeśli dziewczyna zostanie zgwałcona (statystyczna nastolatka w RPA ma większa szanse być zgwałcona, niż skonczyć szkołę średnią) rodzina nalega by wyszła za mąż za oprawcę- jeśli wiadomo, kim on jest.
    Są jednak organizacje, które mozolnie, baaaardzo mozolnie, starają się zmieniać mentalność kulturową, jeśli powoduje ona osobiste tragedie. A powoduje.

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.