20 czerwca 2014

Tylko 10 dni...

Kiedyś spacerowałam z mamą po mieście, miałyśmy kilka spraw do załatwienia. Szłam znudzona i nieświadomie mówiłam:
-Ale beznadziejny ten chodnik.
-Ale brzydka pogoda.
-Ale ten budynek jest nieładny
-Ale głośno, ciągle wiercą, do tego ten kurz.
W pewnym momencie zdałam sobie z tego sprawę, a mama zwróciła mi uwagę. Słowa 'nie marnuj energii skupiając się na tym co jest brzydkie, bo braknie ci jej, by dostrzec to co piękne i dobre' dobrze zapadły mi w pamięci. Od tego czasu staram się stosować własnie do tej reguły. Chociaż nie zawsze jest łatwo, bo słowa 'ale to jest brzydkie i okropne' czasem same cisną się na język.
Ludzie tak mają, że lubią narzekać. A w szczególności my Polacy. Zawsze zwracają uwagę na to, co im się nie podoba, nie pasuje, na to co jest złe i niedobre, zamiast dostrzec to co piękne. Łatwiej jest narzekać... Ale po co tracić czas, siłę, dobry humor i zatruwać ludziom życie?
To:
Za oknem jest okropnie! Paskudna pogoda! Internet wolno chodzi, zresztą na 'bezużytecznej' od godziny nie ma nic nowego. Grzmoty przeszkadzają oglądać telewizję w której i tak lecą same beznadziejne reklamy. Pogodynka ma krzywe zęby i brzydką sukienkę. Jak ona wygląda?! Lustra nie ma? Ugryzł mnie komar i swędzi mnie ręka. W lodówce nie ma nic dobrego. Te jogurty już dawno mi się przejadły... Od kilku dni boli mnie noga, ale nie pójdę do lekarza. Kolejki są za długie, zresztą co mi pomoże służba zdrowia? Do specjalisty czeka się trzy lata. Muszę jeszcze zapłacić za wodę i gaz... I do tego te podatki! Koszmar!
Zamień na to:
Ale piękne, ciemne niebo. Po burzy zawsze nastaje słońce, za niedługo na niebie będzie tęcza. W końcu mam trochę wolnego czasu, mogę zrobić coś fajnego, kreatywnego. Posłucham ulubionej muzyki. Odpocznę. Zadzwonię do przyjaciółki. Piękny jest dziś dzień!
Zbierz resztki sił! Rusz się z kanapy! Zrób coś pozytywnego! Zamiast narzekać jak jest źle, wykonaj krok ku temu, by było lepiej! Spróbuj przez jeden dzień zauważać tylko dobre rzeczy, a zobaczysz jaki wspaniały humor będziesz miała na koniec dnia... Po dziesięciu dniach już nie będziesz się musiał kontrolować. Sam w tak prosty sposób zmienisz siebie i swoje nastawienie.
Ostatnio w moim mieście miałam okazję zobaczyć na scenie Kamila Bednarka. To jest człowiek, który po prostu kipi pozytywną energią i zaraża nią wszystkich dookoła. Nikt nie narzekał na brak pogody, czy na ścisk w tłumie. Koncert skupiał się na tym co dobre, był przepełniony podbudowującymi cytatami, a piosenki przyniosły ze sobą szczery uśmiech. Dla takich chwil watro żyć.
Zainteresowanych zapraszam na fanpage, tam pojawiły się zdjęcia z tego wydarzenia. :)

~Specjalna dedykacja dla wszystkich, którzy kochają swoje życie. Szkoda czasu, żeby się zamartwiać. Doceń to co masz. Ciesz się każdą chwilą, szczęścia nie omijaj.~

Spróbuj dostrzec w życiu pozytywy, choć jeden dzień nie zwracaj uwagi na to co ci nie pasuje. Jeśli serial w telewizji ci się nie podoba- wyłącz go, jeśli jakaś strona w internecie nie przypadła ci do gustu- zamknij ją. Nie narzekaj na uliczne korki, czy na panią Zosię przy stanowisku numer 5, która się obija i wolno kasuje produkty.
Zauważ, że osoba, którą minąłeś na ulicy uśmiechnęła się do Ciebie bez powodu, a sok pomarańczowy jest naprawdę smaczny. Zrób eksperyment, podejmij takie wyzwanie.

I jak? Czy dzień nie jest piękniejszy?









_________________________________________________________________
Pozdrawiam Tomka, który jako pierwszy złapał mój 100 tysięczny licznik!
Zapraszam na naszą stronę na 'twarzoksiążkce'. Pojawiam się tam codziennie i dodaję różne zapowiedzi, ciekawostki oraz 'zakulisowe' zdjęcia. :)

                                                                         

37 komentarzy:

  1. Jakie słodkie zdjęcia <3

    http://tinnqu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację w 100 % :) Spotkałam się już z takim narzekaniem na facebooku - nie podoba ci się ? Po prostu omiń i przeglądaj dalej :)
    www.blog017.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocze takie zgrane siostry :3 Pozdrów Milionka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Motywujący post :*
    http://imaginejux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super post, i przy okazji dziękuję za pozdrowienia! :*
    http://neelsonsky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny i motywujący do działania post! :)
    Najlepsze jest to, że jak jest zimno to narzekamy żeby było cieplej. Jak juz jest ciepło to mówimy żeby przydało się troche deszczu.Ludziom nigdy nie dogodzisz :/
    Pozdrawiam cieplutko Ciebie i Milionka! ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Super notka! Dzień pewnie odrazu staje się piękniejszy :)
    http://madejwrobel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz w 100 % racje!
    Jakie słodkie zdjecia! :)
    ----------------------------
    www.welcomeetoomyworldd.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Podejmuję wyzwanie ;) mam nadzieję, że przyniesie oczekiwany efekt :D

    http://passionsofcolourday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Również niekiedy mam takie ' beznadziejne ' dni.
    Dziękuję ci za tego posta, bo dzięki niemu będę o tym myślała i nie będę się może AŻ tak załamywała. :)
    Śliczne zdjęcia.
    http://meryy-blog.blogspot.com - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z tobą. Ludzie za bardzo skupiają się na tym co złe i brzydkie. :)

    http://dianaashe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda... Polacy to są profesjonalistami w narzekaniu i chyba nic to nie zmieni. Ja kiedyś też tam miałam ciągle tylko narzekałam i z upływem czasu stwierdziłam , że to chyba przez osoby z którymi miałam kontakt bo wiecznie narzekały i nigdy nic nie widziały pozytywnego. W pewnym momencie powiedziałam dość!!! Zacznę się cieszyć z tego co mam a nie wpajać sobie , że inni mają wiecznie lepiej . Warto wypróbować ten eksperyment , żeby było jeszcze lepiej bo masz rację nie warto marnować czasu na narzekanie tylko wkoncu dostrzegac w naszym życiu te same dobre strony bo jak jestesmy szczesliwi to wszyscy wokół też mają dobry humor i życie staje się prostsze i można po całym dniu iść spać z uśmiechem na twarzy :) Pozdrawiam i zerknij do mnie :) buźka

    OdpowiedzUsuń
  13. Jej,jak na tyle lat piszesz bardzo mądrze i zrozumiale.Owszem Polacy lubią narzekać,ale ja zawsze staram dostrzegać się dobre strony i cieszyć się z życia.
    Przepiękne zdjęcia <3
    http://kolorowe-chmury.blogspot.com/ KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Naprawdę świetny i motywujący do działania post ;) Jestem jedną z tych osób które ciąąąągle narzekają na wszystko, ale ten post pokazał mi jak powinnam na wszystko patrzeć. Myślę, że taka zmiana baaardzo mi się przyda ;)
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    PS. Zapraszam do siebie ;) http://cause-i-am-only-human.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę bardzo fajnie to napisałaś! Masz talent do pisania! Twoje teksty bardzo miło się czyta :).
    Na prawdę masz rację z tym narzekaniem. Ja też często narzekam, zamiast pomyśleć o tym, co jest piękne, dobre, co sprawia mi radość. Przecież jeżeli my będziemy pozytywnie nastawieni do życia, na pewno udzieli się to też innym! :)
    PS. Zdjęcia świetne ♥

    W wolnej chwili zapraszam:
    julia-home.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. świetne post, masz rację powinnismy zacząć dostrzegać piękno :) Kochane zdjęcia ;)!

    OdpowiedzUsuń
  17. To prawda, dlaczego my dostrzegamy tylko te złe i brzydkie rzeczy. Właśnie to chyba my Polacy mamy to wrodzone. Pozdrawiam i zapraszam do mnie+ śliczne zdjęcia
    world-of-oblivioon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię Twój blog! :)
    Zapraszam do siebie, jeśli znajdziesz chwilę, będzie mi miło. :) ladyammann.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak ślicznie ze sobą z Oliwką wyglądacie :) A co do postu to trzeba patrzeć optymistycznie na świat !!! :)
    http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne zdjęcia. Świetny post myślę, że słowa Twojej mamy mi też zapadną w głowie na dłużej :)

    http://martusiadlawszystkich.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Dokładnie, nie warto marudzić :<
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajny post i blog :))

    http://roksana-roksanaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Kocham twoje posty nigdy nie przestawaj pisać obiecuj mi to!!!!
    Też byłam na Koncercie Bednarka ale nie w Krośnie tylko kiedy byłam nbad morzem i naprawdę to jest tak niesamowicie naładowany energią , skaczący ciągle po scenie i rzucający nieziemskie cytaty

    http://linkaexcept.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawie piszesz, i masz rację! Ludzie za dużo narzekają ;P
    http://donutworry2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. zgadzam się z Tobą, że strasznie dużo Polacy narzekają, chociaż staram się być wyjątkiem i nie marudzić, chyba że trafi mi się naprawdę kiepski dzień. jeśli już narzekam, to znaczy, że naprawdę jest kiepsko. na szczęście, zdarza się to dość rzadko. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja na szczęście od zawsze starałam skupiać się na pozytywach by nie dać stłamsić się monotonnej szarej rzeczywistości :)
    Poza tym, kiedy brnie się do wyznaczonych celów i marzeń to nie zwraca się uwagi na takie drobiazgi czy coś jest ładne czy brzydkie. Jest, więc to akceptuję :) Dzięki temu z czystym sumieniem mogę teraz powiedzieć, że jestem szczęśliwa :)
    Pozdrawiam :)

    milennpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. dzięki temu postowi mój dzień jakoś nabrał koloru, dziękuję ci za to <3
    pozdrawiam :)
    http://nevergiveup-mania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Oo.. widzę ,że ,,Martynkę" czytacie. KO TO CZYTAĆ JAK BYŁAM MŁODSZA.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak zwykle świetny post, zgadzam się z Tobą i zawsze staram się ''patrzeć'' tylko na pozytywy, ale jestem tylko człowiekiem i nie zawsze mi to wychodzi ;) Zdjęcia piękne! Przepraszam za tak nie przemyślany komentarz, ale bardzo mi się spieszy.

    Pozdrawiam,

    http://blog-natt-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. jakie słodkie <3

    http://imaginybigtimerush.blogspot.com/
    http://austinwpolsce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Jakie słodkie zdjęcia :*
    http://batmanowy-blog.blogspot.com/
    Jeśli masz czas kliknij u mnie w Baner na blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Naprawdę bardzo fajnie napisany post! Przeczytałam calutki i mogę stwierdzić, ze jesteś genialną blogerką i masz szanse się wybić! Zdjęcia też są świetne! moze obserwacja za obserwacje? :) jeśli tak to zaobserwuj mnie pierwsza i poinformuj mnie o tym na blogu, a zrobie to samo! :)

    zapraszam do mnie : BLOG

    OdpowiedzUsuń
  33. ale Martynka jest cudowna! <3
    zgadzam się :) trzeba cieszyć się każdą chwilą!
    misiamisiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. ciekawy pomysł na zdjęcia :)
    zapraszam do siebie
    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.