15 czerwca 2014

O oszczędzaniu i wydawaniu

Kilka miesięcy temu skończyłam 13 lat. Tak naprawdę dopiero od niedawna mogę pełnoprawnie korzystać z różnych portali społecznościowych, takich jak 'fejsbuki', 'tłitery' i inne. Ale nie dlatego na te urodziny czekałam najbardziej. Mając 13 lat mogę iść do banku, usiąść na fotelu, złożyć 'papiery'... I w
końcu założyć swoje pierwsze konto.
Tak też zrobiłam. I siedząc w banku, na tym czerwonym fotelu, parafkując dokumenty, czułam się tak, tak... dojrzale? No nie wiem.
Już po trzydziestu minutach miałam swoje własne 26 cyferek i trzymałam w ręce kawałek wyjątkowego plastiku. Mogłam wpłacić długo odkładane pieniądze, które zalegały w skarbonce. Od teraz każda gotówka jaką dostanę wybierze się ze mną na krótką wycieczkę do banku i znajdzie swoje miejsce na koncie. Fajnie. Teraz mam wszystkie oszczędności w jednym miejscu. Mały Milionek nie będzie mi niczego ze świnki wybierał i chował po kątach.
Ja należę do tej grupy osób, która rzetelnie oszczędza. Chyba nie muszę pisać, że warto, bo to przecież oczywiste! Kiedy mam jakiś wyznaczony cel, coś co chcę sobie kupić, to czasem z bólem serca wydaję 2 zł. Wolę odkładać sobie pieniądze na coś porządnego. A kiedy uda mi się odłożyć tą zaplanowaną kwotę czuję ogromną satysfakcję. Taka forma 'przechowywania' pieniędzy jest dla mnie najwygodniejsza... No i najciekawsza. ;) Mam swoją kartę, internetowy dostęp do konta oraz mogę wypłacać pieniądze ze wszystkich bankomatów.
No a kiedy założyłam sobie to wymarzone konto, przyszedł czas, żeby coś z niej wypłacić. Oczywiście nie po to, aby zaraz wydać, tylko dla praktyki. ;)





A kiedy już udało mi się wypłacić pierwsze pieniądze ze swojej karty...






A Wy? Macie, albo mieliście swoją kartę płatniczą?
_________________________________________________________________

Zapraszam na naszą stronę na 'twarzoksiążkce'. Pojawiam się tam codziennie i dodaję różne zapowiedzi, ciekawostki oraz 'zakulisowe' zdjęcia. :)

                                                                          

71 komentarzy:

  1. Fajnie, że oszczędzasz w tak ciekawy sposób :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam i tak jak Ty straszanie dojrzale czuję się to w banku albo przy bankomacie :D
    http://ksiezniczkabalonowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeej zazdroszczę! Może tez pójdę i założę sobie konto, no ale jeszcze zobaczymy hehe ;*
    emilllka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem o 3 lata od ciebie starsza ;-) i mam swoją kartę od 2 lat .
    Powodzenia w oszczędzaniu bo mi to nie wychodzi ;c
    http://wszystkoinic45353.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. o boże, gimbus cieszy sie ze ma karte i wyciagnal z bankomantu 20zł! Szok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak sama napisała to miało być dla PRAKTYKI. Jakby wyciągnęła 100 zł to zaraz by się zaczęło, że się chwali tym ileż to Oliwia tam ma :)).

      Ja Jestem od Ciebie starsza o 5 lat i dopiero teraz planuję założyć sobie konto :p

      Usuń
    2. niech się cieszy. przeszkadza Ci szczęście innych ? :)

      Usuń
  6. ja sobie konto założyłam dopiero jak musiałam, czyli jak poszłam na studia, wcześniej nie było mi potrzebne. ;) zresztą, chwila wypłacania z bankomatu jest najgorsza, bo to znaczy, że trzeba je na coś wydać, typu zakupy czy rachunki. eh, ta dorosłość. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie mam takiej karty, ale jak widzę to dobry pomysł :)

    http://tinnqu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak jak bardzo chciałabym mieć takie konto. Moi rodzice jednak nie chcą się zgodzić bo sądzą , że jestem za młoda.,
    Śliczna sukienka.
    http://raspberry-strawberry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Radze szybko ukryć numer karty, jakiś zły człowiek moze ci pieniazki z kąta wyjąć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież na żadnym zdjęciu nie widać numeru karty. ;)

      Usuń
  10. masz 13 lat jesteś tłusta i masz wielkie cycki. Za dużo tym dzieciom fast foodów dają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz poniżej poziomu. Panu/pani już dziękujemy.

      Usuń
    2. "masz wielke cycki" to miał być hejt? Ja bym to przyjęła jako komplement...

      Usuń
    3. dokładnie, ja też. :D
      osoba musiała się jakoś dowartościować :D

      Usuń
    4. Rozumiem, że "jesteś tłusta" to też komplement... ALE OK.

      Usuń
  11. Fajny post ! u siebie też taki zrobię ! ;) http://zuzueee-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. fajny post :)
    obserwuje i zapraszam do siebie.
    http://ulubowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie ufam takim "fikcyjnym pieniądzom" wole mieć w kieszeni i wiedzieć że mam a nie na kawałku plastiku z którym w każdej chwili może coś się stać :/
    http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lol, przecież ten "kawałek plastiku" to tylko forma sprawdzenia, że o Ty przy wypłacie z bankomatu ;) Nawet, jakbyś kartę pocięła na małe kawałki to pieniądze są przecież dalej na koncie ;P

      Usuń
  14. Też mam kartę i również zrobiłam jak skończyłam 13 lat :) Myślę, że świetny pomysł, chociaż nie jestem typem osoby oszczędzającej i wydaję pieniądze zdecydowanie za szybko. A później na koncie pustki... Cóż, powodzenia w oszczędzaniu ;)

    axform.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Może komentarz nie będzie do końca na temat, ale ładną figurę masz jak na trzynastolatkę ^.^

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam konto pierwsze w PKO i jestem z niego zadowolona :)

    http://onazzyciawzieta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam 14, konta własnego nie mam. Na razie pieniążki wypoczywają na oddzielnym, przygotowanym dla mnie koncie mamy lub w portfelu. Niedawno zastanawiałam się nad założeniem własnego konta, takiego na moje nazwisko, z własną kartą, ale byłoby to zbyt niebezpieczne. Pieniądze by zniknęły. I nie chodzi mi tu o kradzież, a o to że często bym je wypłacała. Korciło by mnie pewnie cały czas, żeby wypłacić, pójść na zakupy. Oj, chyba nie umiem oszczędzać! ;)

    Świetnie prowadzisz bloga, miło się go czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  18. już 3 post masz ten napis na ręce...
    mydło i woda nie bolą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie zdjęcia z ostatnich postów były robione w ten sam dzień, stąd ten napis na każdym. ;)

      Usuń
  19. Ja mam konto Junior i w sumie założyłam je jak miałam 8 lat. Też jestem bardzo oszczędna i nie lubię wydawać na bzdety.
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakim banku masz konto junior, bo z tego co się dowiadywałam można je założyć dopiero w wieku 13 ? A ja mam dopiero 12 a chciałabym je założyć !

      Usuń
    2. Anonimowy: konto junior można założyć po skończniu 6 roku życia. Po 13 możesz normalne konto bankowe :)

      Usuń
  20. nie szpanuj tak tą forsą, gimbozjebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież napisała, że pierwsze pieniądze z konta wyciągnęła tylko dla praktyki.
      Czytanie ze zrozumieniem sie kłania.
      Czegoś się boisz, że z anonima piszesz? ;)

      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  21. Ja nie jestem osobą oszczędną, wiec nie wiem kiedy takie oto konto sobie założe :)

    OdpowiedzUsuń
  22. A masz z nim dostęp online do konta?

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam prawie od roku i uwielbiam płacić wszędzie kartą, jest to mega wygodne. Masz śliczną sukienkę! ;)

    zapraszam http://qllever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam kartę już od dłuższego czasu i zawsze mi się przyda ;) zapraszam - unniversalblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczne zdjęcia. JA osobiście nie posiadam karty bo uważam, że płacenie za konto, wypłacanie pieniędzy i tak dalej jest w jakimś sensie stratą mimo, że małą, ale jednak te pieniądze wolę wydać na coś innego ;) Pozdrawiam.

    http://martusiadlawszystkich.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są takie konta (i ja takie właśnie mam), gdzie za nic się nie płaci, wszystko jest darmowe. ;)

      Usuń
    2. To ja mam 21 lat i też mam takie konto ;) Płacę jedynie 5zł za miesiąc, ale nie kosztuje mnie ani grosika wypłacanie z bankomatu czy robienie przelewu ;)

      Usuń
  26. Świetny blog ! ♥
    Jestem tutaj po raz pierwszy i z pewnością wrócę ! :*
    zapraszam do mnie :)
    może obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
  27. Zamiast się wziąć za ćwiczenia i spalić ten tłuszcz to się chwalisz, że rodzice Ci konto założyli. Pochwal się od razu ile zarabiają. Jesteś strasznie rozpuszczona. Urodą też nie świecisz, mózgiem tym bardziej. Co nie wejdę na bloga to tylko Bieber, nie zesraj się nim. Na takiego paszteta nie zwrócił by nawet uwagi. Pozdrawiam. - Emilia

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja musiałam zrobić konto gdy skończyłam 18 lat, wcześniej jakoś nie miałam potrzeby. :)

    kumiiblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. podziwiam wszystkich, którzy potrafią oszczędzać, ale tak, by nie wyjść przy tym na sknerę:) P.S Fajna, sukienka:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie przejmuj sie hejtami :) fajny post! :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja też jak skończyłam 13 lat od razu poszłam do banku założyć kartę bankową :D Mama przelewa mi kieszonkowe na konto,a mi (a przeproszeniem) nie chce się ruszyc dupy i wypłacic tej kasy i w ten sposob oszczedzam haha xD pozdrawiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  32. Super blog i fajny pomysł na post :-)
    Zapraszam na mojego Bloga. Dopiero zaczęłam także... :-)
    http://my-world-lizi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja mam już od roku, ale głównie korzystam do zakupów online :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja nawet nie wiedziałam ,że mogę mieć swoją kartę ;).Porozmawiam z rodzicami i może się zgodzą mi założyć.


    karolina-milka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ale grube bydło fuj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pokaż nam siebie :)

      Usuń
    2. Boże. I ten biust .

      Usuń
    3. Którego ty zapewne nie masz. XD

      Usuń
  36. Jejku dziewczyno Ty jesteś niesamowita! :D Naprawdę to w jaki sposób piszesz i mimo swojego wieku potrafisz zachęcic czytelnika, naprawdę genialne! Życzę Ci powodzenia w pisaniu bo możesz osiągnąc naprawdę wiele. Jeżeli chodzi o hejterów wyczuwam tutaj po prostu zwykłą zazdrośc. Trzymaj się ciepło i pozdrawiam! :)
    http://wiktoriabujanowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja też mam kartę od roku i mi oszczedzanie nie wychodzi , zapraszam na bloga http://willbeokaayy.blogspot.com/ oraz obserwuję <3

    OdpowiedzUsuń
  38. Hmm ja konto założyłam jak miałam 19 lat :) Jakoś wcześniej nie czułam takiej potrzeby, a w oszczędzaniu też nie jestem najlepsza :P
    Widziałam posta na facebooku o tych komentarzach. Szczerze? Ja uważam, że pomimo swojego wieku masz bardzo kobiecą figurę :) Specjalnie się teraz przyglądałam :P Tylko musisz się nauczyć jak to ładnie podkreślać. Ta kiecka jest super, ale asymetryczne czarne spodenki bardzo mi się nie podobały, jakoś tak Cię zniekształcały :P
    Masz super podejście do życia i tego się trzymaj. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jezuu jak pięknie wyglądasz w tej sukience *o* Zresztą widać to po komentarzach zazdrośników ;)
    Fajnie, że oszczędzasz w taki sposób, bardzo dojrzale :)
    Pozdrawiam :3
    boczulakblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. No, ja muszę poczekać jeszcze pół roku :D
    Też czułabym się niesamowicie dojrzale, mi karta się przyda, nie potrafię oszczędzać .____.
    A tak, to może będę miała jakieś pohamowanie...

    happyhappy-doll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Ej nosisz stanik XXL? :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takiego rozmiaru nie ma, ale ty pewnie o tym nie wiesz... Ups. ;)

      Usuń
  42. masz tak piękne i długie włosy ,że zastanawiam się czy nie są doczepiane xd tylko pozazdrościć. Mam takie pytanie, czy tą kartą można płacić normalnie w sklepie, czy tylko wpłacać i wypłacać pieniądze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartą normalnie mogę płacić w sklepie. Zapewniam Cię, włosy są naturalne, ponad sześć lat je zapuszczam! ;)

      Usuń
  43. Mam taką kartę od tegorocznych 13 urodzin. I jak na razie wszystko ok, oprócz małych komplikacji z przelewami. Ale jestem mega zadowolona. A jak dostałam list z kartą i pinem skakałam jak małe dziecko po domu. Wiem jaka to radość ! :) A teraz mam wprawę w wypłacaniu, więc oby czasem nie zabrakło ;) (muszę tylko jeszcze wypróbować płacenie w sklepie)
    https://alieever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja na kartę się jeszcze nie zdecydowałam gdyż boję się tych oprocentowań.. W skarbonce zawsze mam tyle ile włożyłam, a w banku jednak muszą jakoś zarabiać i za prowadzenie takiego konta odprowadzają sobie jakąś ilość pieniążków.
    Ale co kto woli :)
    Bardzo podoba mi się Twoje podejście do hejterów :)
    Kilka dni temu zaobserwowałam Twój blog, ma w sobie to coś !
    Tak trzymaj! Życzę Ci sukcesów w dalszym blogowaniu :)
    emiuula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Mamy i nawet jak nie miałaś to i tak korzystałaś :p

    OdpowiedzUsuń
  46. Powinniśmy od młodości uczyć się oszczędzania , bo piieniądze bardzo szybko uciekają... :)
    ładna sukienka!

    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  47. czy zakładając takie konto trzeba iść z osobą pełnoletnią /rodzicami ?
    http://loco-charlotte.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak i trzeba mieć ze sobą jakiś dokument tożsamości. ;)

      Usuń
  48. Jezu jaka piękna sukienka *,*

    milennpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Jesteś jedną z niewielu młodych blogerek które tak ciekawie piszą ! Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Wow *o* Jestem pod wrażeniem czytając Twojego bloga. Jesteś jedną z najlepszych blogerek, które znam. Jesteś świetna. Bardzo podoba mi się Twój blog, a ciężko, żeby mi się coś, aż tak bardzo podobało. Brawo! Zyskałaś fankę! Obserwuję, lajkuję fb i dodaję link Twojego bloga do ulubionych blogów na moim blogu. Jesteś super! Czekam niecierpliwie na następną notkę ;* <33 Twój blog jest dla mnie inspiracją! :)

    roxyamazinglife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.