13 maja 2014

Europo, co z Tobą?

Wiecie, że lubię kontrowersyjne tematy. Czuję jakąś wewnętrzną potrzebę napisania tego posta, uwierzcie. Z pewnością każdy słyszał o Eurowizji. Wielka impreza, miliony ludzi i masa wykonawców. Wielki konkurs. Jedna nagroda. Sława. Prestiż. Kariera.
Każdy kraj prezentuje swój utwór. Ludzie głosują na najlepszy.
Od tej ogromnej imprezy minęło kilka dni. W mediach huczy. Radio, internet, telewizja, prasa- na okrągło ten sam temat. Normalne, że jest o tym głośno. Ludzie szukają sensacji. W końcu coś się dzieje! Jest o czym mówić! Inne ważniejsze tematy uciekają niezauważone.
Nie spotkałam się jeszcze, z artykułem, którego autor zachwycałby się głosem, czy piosenką zwycięzcy. Nagłówki gazet witają nas zatem ogromną czcionką: "Kobieta z brodą wygrała Eurowizję. Szok, Skandal! Każdy wypowiada się na temat tej nieszczęsnej brody przyprawionej henną. Ciągle trwają dyskusje na temat jakiej płci i orientacji jest ta osoba. Nikt właśnie nie zwraca uwagi na wykonanie. Szkoda, bo z konkursu na najlepszą piosenkę robi się konkurs na to, kto jest bardziej tolerancyjny. A za rok będzie to coś na zasadzie 'kto pokaże coś lepszego, kto się odważy'.
A co ja myślę na ten temat ? Jestem tolerancyjna, ale moim zdanie to był bardzo mądry chwyt marketingowy. "Pokażmy coś kontrowersyjnego, wyślijmy kobietę z brodą, która jest facetem. A Wy głosując udowodnijcie, że Europa nie jest zacofana i nietolerancyjna". A teraz wszyscy mają pretensje, że ludzie z tolerancją trochę się zagalopowali. Tak źle i tak niedobrze.
Jeśli miałabym powiedzieć coś na temat występu to na kolana mnie to nie powaliło. Pozostaję wierna naszej słowiance Cleo, jakoś jej utwór bardziej do mnie przemawia. Oczywiście to rzecz gustu.


Spokojnie, wiem na co się piszę. Liczę się z tym, że to zdjęcia może opłynąć cały internet. Mogę być hejtowana i zmieszana z błotem przez anonimowe osoby, ale co mi tam... Niech stracę! Liczy się tolerancja!


 A co wy sądzicie na temat zwycięzcy tegorocznej Eurowizji?


44 komentarze:

  1. Ja tam nie komentuję Eurowizji, tak wybrali trzeba z tym żyć.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcie jest świetne :)
    Eurowizji nie oglądałam. Nie interesuje mnie ona, więc nie mam swojego zdania.
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. To drag queen(facet przebierający sie za kobietę) i to nie chwyt marketingowy (no moze trochę) ale to miało na celu szerzenie tolerancyjności. No widac jak swiat a zwłaszcza Polska jest tolerancyjna -,- On ma boski głos i piosenkę i chociaż podoba mi sie piosenka "My Słowianie" (bo wpada w ucho) to nie boje sie przyznać ze Conchita Wurst maiał/a o wiele lepszy występ.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak drag queen było już dużo, ale drag queen z brodą była pierwszy raz, do tego tak atrakcyjna drag queen. Uważam że nie ma czego się bać i warto mówić że Ci się podobało !

      Usuń
  4. Ja oglądałam tegoroczna Eurowizję że on/ona wygłało
    Moim zdaniem powinien wygrać duet z Holandii albo wokalistka ze Szwecji
    Pozdrawiam
    tori-blog-z-pomyslem.blogspot.com
    PS świetny pomysł na post :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie nazwałbym Cię "urodzoną humanistką". Mylisz formę czasownika "pokarać" z "pokazać", to aż boli. Zdania nie rozpoczyna się od "i", a sam post momentami jest nieczytelny ze względu na pozbawione logiki zdania. (na okrągło ten sam temat: radio, internet, telewizja, prasa (...), jestem tolerancja.). Ludzie, piszcie poprawnie, jak już zabieracie się za pisanie bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. A mi sie bardzo podoba piosenka ktora wygrała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimuk nikt nie rodzi się ''humanistą''. No cóż, ja nie głosowałam...jednak czytałam (no dobra! SŁYSZAŁAM), że gdyby było głosowanie publiczności Polska byłby na 5 miejscu. Ogółem trochę mnie ten pan/pani denerwował, zarost przetrwałam ale to jak się zachowywał....żeby zara pod siebie nie narobił....

    Tak czy siak Ruscy też nie są bez winny....bo ktoś mi powie, że Ukraina głosowała na nich tak sobie
    - Bo się podobało....
    Ale nie powiem, że zwycięzcy zaśpiewali najlepiej.
    Zapraszam do mnie :)
    http://sendyandsendy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie rozumiem jednego. Po co łapać się za temat o którym pisali już prawie wszyscy? Wciąż mam wrażenie jakbym kilka dni temu czytał coś podobnego. Pisząc zachowawczo powielasz schematy i tym samym nie wnosisz nic nowego. Tyle ode mnie. Życzę miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby wyrazić swoje zdanie na ten 'popularny' temat. :)

      Usuń
  9. Nie rozumiem poco o tym pisać.I co z tego że wygrała kobieta z brodą,widać była najlepsza.
    Od początku wiedziałam że ta cała Cleo (czy jak jej tam) nie wygra.
    (trzeba mieć szacunek do innych)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie , chodzi o to że nikt nie mówi o tym jak śpiewała tylko że miała brodę i ta broda sprawiła że o żadnym innym uczestniku nie mówi się a wpisując w Google hasło Eurowizja wyskakuje tylko ona a uczestników było dużo !

      Usuń
  10. Jestem tolerancyjna, ale ludzie nie muszą się z tym, aż tak afiszować. Nie wadomo, może to była ściema i zrobili to dla wyrganej? No, ale cóż wygrali, a po za tym jeśli Polska by wygrała to prawdopodobnie my musielibyśmy za rok organizować taką imprezę, a koszty to najmniejsze zapewne nie są ;)
    Zapraszam do siebie ;) http://puuf200.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Oliwko, na sam początek powiem, że uwielbiam Twojego bloga :) Jesteś nie dość że śliczną, to jeszcze bardzo inteligentną i dojrzałą osóbką a do tego piszesz z prawdziwie dziennikarskim zacięciem. Tak trzymaj, w zalewie "blogerek", które ciągle piszą o tym samym, lśnisz :)
    Jeśli chodzi o Eurowizję, myślę podobnie, aczkolwiek podobała mi się postać Conchity, nawet jeśli była wykreowana na potrzeby tego show. Z kolei występ naszych rodaków zdobył moje uznanie ze względu na "ludową" oprawę i wykonanie w ojczystym języku. Trochę za dużo szczucia cycem i myślę, że wokalnie jesteśmy trochę z tyłu ;)

    Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy zrozumiałaś mój post, proszę przeczytaj go raz jeszcze, absolutnie nie śmieję się z tego kto kim jest, uważam że to jego sprawa. Myślę jednak że drag queen już nikogo nie dziwi, ale broda była chwytem marketingowym i ubolewam że sensacja odciągnęła uwagę od tego co najistotniejsze, czyli utworu i jego wykonania.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Szkoda, że wydałaś opinię na podstawie zdjęcia, bez zrozumienia tekstu... Ale Twoje prawo!

      Usuń
    4. Apeluję, abyś nie dodawała komentarzy Emilii, która spamuje na blogach nie czytając notek. Obraża czytelników, jest niesympatyczna i znając ją od kilku lat radzę, byś nie wdawała się z Emilią w dyskusje - ona i tak wie swoje, nie rozumie rad, nie potrafi czytać ze zrozumieniem. To walka z wiatrakiem, naprawdę. :) Ona sama nie ma "kultury osobistej", gdy wszystkich naokoło obraża.

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  13. Dobrze napisane, tylko wiesz nie pasuje Ci ta broda hahah <3

    http://tinnqu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że powinna wygrać Holandia :)
    Dla mnie nie jest problemem kto wygrał, bardziej boli mnie to, że nie liczyły się głosy widzów tylko to jak głosowało jury ;/ I wtedy to by miało sens, bo nie sądze żeby Austria była wtedy tak wysoko, a Polska została zdegradowana z 5 na 14 miejsce tylko dlatego, że głosowało właśnie jury a głosy ludzi się nie liczyły. Ludzie wydają kupę kasy na smsy w takich eventach a mało kto z nimi się liczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak czy tak Austria byłaby na 1 miejscu :)
      Ale też nie rozumiem czemu tak zaniżyli Polskę

      Usuń
    2. Możliwe. Do Austrii w każdym razie nic a nic nie mam :) Szkoda było mi też Francuzów, piosenka Eurowizyjna, trochę przypominała mi LMFAO, a tylko 2 punkty

      Usuń
  15. Dla mnie to troszku przegięcie, żeby na scenę wychodził facet przebrany za kobietę z brodą -,-

    Zapraszam do mnie:
    http://alekssandrasssss.blogspot.com (blog z outfitami)
    http://kosmetycznieinastolatkowoola.blogspot.com (blog kosmetyczny- dopiero zaczynam)

    OdpowiedzUsuń
  16. Trzeba przyznać, że miał/ miała wspaniały głos, nawet cudowny ;)
    Ale to jest darg quuen i na scenie przebiera się za kobietę, tylko mnie dziwi po co ta broda. No ale jakoś się tym nie przejmuje że wygrał/a
    Szkoda że nie Holandia, albo Polska :<

    OdpowiedzUsuń
  17. Eurowizji nie oglądałam. Coraz bardziej dochodzę do wniosku, że Eurowizja to jeden wielki zjazd dziwaków z całego świata. Im większym dziwakiem jesteś tym większe masz szansę na wygraną.
    Co do kobiety z brodą bądź na odwrót. Nie mam pojęcia zupełnie jakiej jest ta osoba płci, ale denerwuje mnie ta narastająca moda obsypująca tablice na portalach społecznościowych z tym tematem przewodnim. Ileż można?
    Pozdrawiam. Magda z http://zderzeniezrzeczywistoscia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. jak dla mnie to dobrze że on to bygrał bo należało mu się i to jest świetny post już nie mogę się doczekać kto będzie reprezentował Polskę w przyszłym roku ;) http://linkaexcept.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. w tym konkursie nie liczy się talent i piosenka. Liczy się kontrowersja. Ale nie la widzów dla jurorów. Kiełbasa i tak by wygrała ale wkurza mnie fakt, że Polska na tym ucierpiała za brak tolerancji jak dla mnie do normalnych rzeczy.
    U mnie też jest wpis na temat tego całego festiwalu.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    http://glammadz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. całkiem dobrze wyrażona opinia ;)
    podoba mi się twój punkt widzenia

    OdpowiedzUsuń
  21. Ujęłaś to w bardzo pozytywny i zabawny sposób, Oliwio. :D Jak dla mnie Conchita Wurst, czy tam Thomas Neuwirth zasłużył/a na wygraną, dziwne tylko że tak wielką sensację wzbudza jedna, daremna, denna broda. Aż żal patrzeć. Moim zdaniem on / ona mógł/a pokazać się naturalnie, bez zbędnych ceregieli. Tylko kto wie, czy wtedy podbił/aby serca publiczności oraz telewidzów? ^‿^
    ♥ Zapraszam ♥
    Kocie-slepia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. CONCHITA FOR THE FUCKING WIN. Wspierałam ją i będę wspierała, niesamowita osoba.

    OdpowiedzUsuń
  23. Już nie pierwszy raz wygrał/a drag queen... Ja ogólnie jestem tolerancyjna i nie przeszkadzają mi takie osoby, ale masz prawo do swojej opinii ;)
    Pozdrawiam
    http://www.straaawberry-cake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi nasza Cleo nie przypadło do gustu, przyjemny kawałek ale nie na EW.

    OdpowiedzUsuń
  25. Przeczytałam post, przeczytałam komentarze i pozwolę sobie na swoją opinię, bo zauważyłam, że niektórzy mylnie myślą na temat głosowania :)
    Skoro poruszyłaś temat zwycięzcy, to od tego zacznę - Austria nie była moim faworytem, gdyż zaprezentowany sposób śpiewania, to zupełnie nie moje klimaty i tyle ode mnie w tym temacie ! Moimi faworytami za to byli Holandia, Niemcy, Ukraina, Hiszpania, Rosja, Szwajcaria i oczywiście Polska [tak! jestem patriotką]. Holendrzy zaprezentowali spokojny, prosty utwór. Zwycięstwo mieliby w kieszeni, gdyby nie pojawiła się na Eurowizji kontrowersyjna postać. Niemcom kibicowałam, nie tylko dlatego, że wokalistka jest Polką, ale zaprezentowana piosenka miała coś w sobie, co mnie do niej ciągnęło :)
    I jeszcze kilka słów na temat głosów - Według głosów widzów Austria i tak sięgnęła by po zwycięstwo [ponad 300pkt], więc nie wiem poco była ta cała ingerencja jury. Chyba tylko po to, by nam odebrać 100pkt [wg widzów Polska by miała 162pkt]. Według samej oceny jury Polska byłaby gdzieś na szarym końcu [3-4 miejsce od końca] :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja nie będę Cię hejtować jak tu niektórzy. Mam podobne zdanie do ciebie. Rozumiem i AKCEPTUJĘ tą/tego artystę, ale to co prezenuje to nie jest śpiew. Wygrała, bo trzeba było pokazać, że w Europie wszyscy mają równe prawa. Wg samych sms-ów zajęłaby 4 miejsce, ale "żyri" musiało dać max punktów. Gdyby nie oni to Polska miałaby 5 miejsce.

    http://oli-olli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Wole nie komentować tematu Eurowizji
    http://darka-blogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. piosenka moim zdaniem była spoko :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ciekawy post, liczy się odwaga! :)

    http://poza-granicami-marzen.blogspot.com/2014/05/szary-sweterek.html

    OdpowiedzUsuń
  30. teraz napiszę coś do tekstu który napisałasz, o szacunku i toleranckoji a sama dodajac takie zdjęcie nie masz szacunku to tego pana który wygrał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emilko dlaczego obrażasz Conchite, nazywając ją "panem". Czyżbyś nie dostrzegała w niej jej kobiecości ? Wstyd mi za ciebie !

      Usuń
  31. wow :) fajne zdjęcie i ciekawy post ;) jest pod wrażeniem :) obserwuje :) http://anabelly168.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Wow! Podziwiam za podjęcie tematu! Zapraszam do mnie!
    http://nietypowymateusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.