2 marca 2014

Książka drukowana czy elektroniczna?




Tak się ostatnio zastanawiam co jest lepsze- E-book czy książka tradycyjna. Myślę, że większość młodych ludzi odpowiedziałaby, że e-book. Jednak im bardziej elektroniczne i nowoczesne tym lepsze!
Ja osobiście chyba wolałam książkę tradycyjną. Okładka i kartki.
Wiadomo, że papier zniesie więcej. Nie trzeba się o to martwić. Drukowaną książkę możemy zostawić wszędzie. I tacy bałaganiarze jak ja nie muszą się martwić, że zbije się szybka, czy coś się porysuje. Książką papierową możemy nawet utłuc irytującego komara. I jeszcze ten zapach nowej, dopiero co kupionej książki... Są osoby, które niewyobrażaną sobie czytania w formie elektronicznej.





Z e-booka zaczęłam korzystać niedawno. Wszystko przez to, że bardzo chciałam przeczytać 'Igrzyska Śmierci', a to była najszybsza forma, żeby książkę dostać. O samej książce, którą czytam powiem tylko jedno- jest fenomenalna. Ci którzy z nią jakąś styczność wiedzą o czym mówię. Historia niesamowicie wciąga! Ale powróćmy do tematu...
Czytanie z takiego 'cacka' ma swoje wielkie zalety. Mamy jedno które nie jest ciężkie, choć może pomieścić tysiące stron. I na takim jednym urządzeniu możemy pomieścić masę historii. Niektórzy mogą miec zastrzeżenia czy nie psujemy sobie wzroku. Otóż nie. Nie udowodniono nic takiego żadnymi badaniami.






Ja- koszula H&M/ sweter H&M/ getry- Cubus
Natalia- Sweter H&M/ spodnie Reserved

 A wy co wolicie? Książkę tradycyjną czy elektroniczną?



32 komentarze:

  1. Ja raczej wolę tradycyjną książkę, nie potrafiłabym czytać "książki" z ekranu :P
    Oliwio, tęsknię za Tobą :*

    http://foto-fantasy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie korzystałam z e-booka. A Igrzyska Śmierci wczoraj oglądałam w telewizji i muszę przyznać, że są świetne! ;)


    olis-oliss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Tradycyjna jest fajna gdy się chce ją mieć i jest dla nas ważna, a e-book jest fajny w podróż i można za nie wielkie pieniądze ściągnąć mase książek i nie trzeba ich dźwigać i nie psuje oczu jak tablet.

    http://lifestyle-gogi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. w sumie racja to co napisałaś:)
    podoba mi sie twój blog i go obserwuje:)
    licze na rewanż !
    http://malolatajulqa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam papier, zapach książki i szelest przerzucanych stron, ale jeśli wyjeżdżam na miesiąc zawsze biorę czytnik, moja duża, codzienna torba też nie zawsze znosi kolejne obciążenie w postaci 700 stron i nie na każdą książkę mam ochotę wydać 40 lub więcej złotych - jak dla mnie nie ma tu wygranych, a obie formy jeszcze długo będą się cieszyć popularnością :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kocham książki tradycyjne bardziej przeżywam to że je czytam i nie mogę czytać e-booków jakoś tak mam kocham książki zwyczajne :) Kocham Igrzyska wszystkie części przeczytałam i wczoraj oglądałam na jedynce :)
    http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. O moja (już teraz) ukochana Ania z Zielonego Wzgórza ( http://bajkimajki.blogspot.com/2014/01/czy-ktos-czyta-anie-z-zielonego-wzgorza.html ) a jednak się ją jeszcze czyta ;)

    Ja tam wolę papierową wersję od dłuższego patrzenia w ekran bolą mnie oczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  8. zdecydowanie wolę książkę tradycyjną, a co do "igrzysk śmierci" polecam pozostałe części szczególnie trzecią, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Przed wakacjami dostałam właśnie czytnik. Jest to naprawdę dobra rzecz, ale i ma swoje wady. Często wracam do zwykłych książęk. Nie wiem dlaczego, ale ma tych zwykłych mam zwyczaj czytania ostatniego akapitu. Uwielbiam Igrzyska Śmierci. Kocham czytać!
    zajaczek111.blogspot.com
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  10. Wolę się nanosić i namęczyć niż korzystać z e-booka. Wszystko idzie do przodu, ale bez przesady. Książka to książka.. Obserwując dzisiejszy świat widzę, że ludzie coraz bardziej wchodzą w gadżety, wirtualność. Im tego wszystkiego mniej, tym lepiej..Ostatnio zaobserwowałam bardzo ciekawe zjawisko..Nagrany filmik na youtube, a w nim paniczna prośba o pomoc w odzyskaniu konta na nk, nagrana przez 8-latkę, tylko dlatego, że miała wysokie poziomy w grach. No żałość i śmiech mnie przez cały czas trwania ogarniały. Nie mówię, że technologia jest zła, ale szczerze mówiąc staram się od niej w pewien sposób uciekać, więc z e-booków nie korzystam. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. ja szczerze wolę książki drukowane, ponieważ potem mogę odstawić je na regał i pięknie wyglądają. :)

    http://dianaashe.blogspot.com/ - zapraszam do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. I to, i to ma swoje plusy i minusy. Ja wolę książki w starej wersji, czyli papierowe. Ale np. na wyjazdy lepsze są ebooki:)

    http://aaha-aahaa.blogspot.com/ Na swoim blogu zrobiłam THG tag, więc jeśli chcesz, możesz zrobić go u siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. heej, masz fajne ciekawe posty, jestem pod wrażeniem ! *.*
    jeśli chcesz, zapraszam tez do mnie, mam nadzieję, że początki Ci się spodobają :)

    http://love-little-berry.blogspot.com/
    (obserwacja=obserwacja)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja raczej wolę książki drukowane ;)

    http://swiat-widziany-na-waniliowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie wole tradycyjne książki. Lubię się też dzielić książkami, gdy już je "pochłonę".

    OdpowiedzUsuń
  16. czytelniczka3 marca 2014 16:55

    Ja eż wolę tradycyjne , może dlatego że nigdy nie próbowałam elektronicznej , masz coraz lepsze zdjęcia gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja raczej wolę tradycyjną książkę

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę że nie tylko ja przerabiam akurat "Anię" :3
    Jeżeli już mam zamiar czytać książkę, staram się korzystać z tej drukowanej.
    Ostatnio zaczęłam czytać książkę na telefonie i muszę przyznać, że jest równie dobra co ta drukowana. Większość zależy również od wielkości ekranu telefonu, na tych większych czyta się o wiele, wiele lepiej, gdyż ciągłe powiększanie, staje się męczące i od razu zniechęca.
    Zapraszam na mój blog http://sweetlives123.blogspot.com/
    No i oczywiście, ja twój już obserwuje :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie korzystałam z e-booka
    http://natusia-natusiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Korzystam na oba sposoby, mimo to jednak wersja papierowa jest o niebo lepsza. A jeszcze jeśli jest piękne wydanie to już w ogóle :) E-book sprawdza się na co dzień gdy nie ma miejsce w torebce na coś większego, strony się nie powyginają i zawsze mogę wyjąć by przeczytać na szybko z jeden rozdział.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też jestem osobą, która nie wyobraża sobie czytania innego niż po prostu z książki.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zostałaś nominowana do LBA ♥ Więcej informacji znajdziesz na moim blogu :)
    http://everything-you-need010.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja zdecydowanie bardziej lubię tradycyjne. Po ebooka sięgam tylko wtedy, gdy nie mogę nigdzie znaleźć papierowej, a bardzo chcę przeczytać :)
    ♥blog

    OdpowiedzUsuń
  24. Zdecydowanie wolę książkę tradycyjną.

    OdpowiedzUsuń
  25. Zależy od sytuacji, czasami e-book jest lepszym rozwiązaniem, lżejszy i bardziej poręczny. Jednakże wolę książki tradycyjne, lubię czuć ich zapach, lubię ich dotyk, są magiczne i pobudzają wyobraźnie ;)

    Zapraszam serdecznie ;) http://maagicinme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Zapraszam na mojego bloga: http://meryandret.blogspot.com/. Wejdziecie? Proszę... Zaobserwujecie?

    OdpowiedzUsuń
  27. To zależy...
    Wieczorem można wyłączyć światło i czytać e-booka ale dla przyjemności rano czy po południu to tradycyjną ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja mam i to i to. Ale bardziej wolę książkę drukowaną. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Nigdy w życiu nie porzucę książki papierowej na rzecz elektroniki to nie dla mnie.
    Książka musi mieć okładkę i kartki bo w takim wydaniu dla mnie jest najlepsza ♥
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.