17 lutego 2014

Nie zapominajmy, nie ignorujmy...

Bardzo chciałam, aby ten post był pozytywny, lekki. Troszkę inny od poprzedniego. I właśnie taki miał być, ale nie będzie. Nie wiem czemu. Może po prostu coraz bardziej dostrzegam złe rzeczy, które dzieją się na świecie i zwracam uwagę realia w jakich żyjemy, co skłania mnie do bardzo, bardzo głębokich przemyśleń. Post miał być łatwy, przyjemny dopóki przypadkowo nie przeczytałam artykułu, który wyświetlił mi się na wszystkim znanym portalu społecznościowym zwanym facebook'iem. To jak na niego trafiłam jest w sumie najmniej istotne. Ważniejsze jest to co w nim przeczytałam. Dość obszerny tekst dotyczył sposobie odnoszenia się osób młodych (w tym przypadku moich rówieśników) do osób starszych, takich jak dziadkowie, pradziadkowie. Opowiadał historię nastolatki, której dziadek sprezentował bardzo drogi laptop, a ona nie dość, że nie okazała mu żadnej wdzięczności to jeszcze miała pretensje. Czytałam i w środku zrobiło mi się tak dziwnie. Przykro, łza spłynęła mi po policzku... Może to głupie, ale jestem bardzo wrażliwa. Zadałam sobie następujące pytanie:
Dlaczego tak jest? Jak można nie mieć szacunku do swoich dziadków? Do osób, które kochają nas bezwarunkowo i bez wahania poszłyby za nami w ogień?
Nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić. W życiu nie zrobiłabym takiej przykrości swojemu dziadkowi! Jest to osoba, którą darzę ogromnym szacunkiem. Tak wychowali mnie rodzice. Nie chcę w żadnym wypadku mówić, że jestem nie wiadomo jakim wzorem do naśladowania, że zawsze postępuję dobrze i nigdy nie 'pyskuję'. Nie, tak pięknie ze mną nie ma, jednak coś w tej głowie mam. Przynajmniej sama tak sądzę.  Ale wracając do dość przykrego tematu...
Nawet idąc zwykłego dnia, zwykłą szarą, ulicą, mijając zwykłych szarych ludzi można zauważyć takie zachowanie. I nawet nie trzeba się specjalnie przyglądać. Idzie babcia z wnuczką. Dziewczyna przodem, a kobieta goni trzy metry za nią. Babcia najchętniej nieba by wnuczce uchyliła, ale ona najwyraźniej tego nie docenia i to 'olewa'.
I właśnie! Nie powinniśmy lekceważyć, 'zlewać' osób starszych. Właśnie powinniśmy z nimi dużo rozmawiać, bo kiedyś tej rozmowy nam zabraknie. A twoi dziadkowie przeżyli naprawdę trudne lata w historii Polski i mają wiele do przekazania. Uwierz, ich opowiadania mogą być ciekawsze niż niejeden film historyczny. Może warto by było to nagrać, spisać? Tak, by pamięć nie zanikła i by kolejne pokolenie też o tym wiedziało.


No i na koniec- Kamil Stoch ma drugie złoto! Tak, tak wiem, że nie macie telewizorów ;)

21 komentarzy:

  1. Bardzo cieszę się, że trafiłam na Twojego posta i powiem Ci, że Cię podziwiam, Twoją dojrzałość, sposób myślenia i szacunek do osób starszych. Ja również na codzień widzę, jak młode osoby nie szanują swojej babci czy dziadka, albo choćby nieznajomych, starszych osób w swoim otoczeniu - jest to dla mnie bardzo przykre. Smutno też słyszeć w wiadomościach o ludziach starszych żyjących na granicy ubóstwa, opuszczonych, często oddawanych do domu starców...

    OdpowiedzUsuń
  2. No powiem ci że ten post jest bardzo ciekawy i znowu poruszasz bardzo ważny i ciekawy temat. Ja sama staram się szanować i dużo rozmawiać ze swoimi dziadkami bo wiem ze jest to ważne ale także wiem i zdaję sobie z tego sprawę że takich osób na świecie jest mało i że większość ma 'gdzieś' swoich ukochanych dziadków, którzy naprawdę zrobiliby wszystko dla swoich wnucząt
    world-of-oblivioon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oliwko Twoje posty są bardzo mądre i ciekawe, widać że masz dobre wychowanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też szanuje swoich dziadków, mimo że nie mam z nimi zbyt dobrego kontaktu.

    http://dianaashe.blogspot.com/2014/02/kolejny-konkurs-na-post-promujacy.html - zapraszam do mnie, organizuje mini konkurs. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację! Jejku jaki kochane zdjęcia z dziadkiem, ślicznie :***

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny blog ;) Cieszę się że na tym okrutnym świecie są jeszcze takie osoby ;) Obserwuję i liczę na rewanż ;> będę tu zaglądać częściej ;) + byłabym bardzo wdzięczna za przeczytanie i skomentowanie najnowszego posta z mojego bloga, ponieważ jest on bardzo nietypowy i jestem ciekawa co o nim powiecie ;) trzymam-pozory.blogspot..com/

    OdpowiedzUsuń
  7. hehe no tak stoch wymiótl:)))


    kochana zapraszam do siebie
    oraz na konkurs do wygrania ciuchy,torebki,buty dowolnie wybrana rzecz-WARTO!!:)
    http://nattalja.blogspot.com/2014/02/sammydress-wygraj-20-na-zakupy-w-sklepie.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć !
    Masz świetny blog. Może wspólna obserwacja ? Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Oliwia jesteś bardzo dojrzała,jak na 12 lat! Gratuluję cudownego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja żałuję, że nie spisywałam wspomnień mojej Babci - byłoby tego na dobrą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja babcia i dziadziu są super i chociaż czasem jestem niegrzeczna to oni i tak mnie kochają :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny post :-) Masz rację Oliwciu dziadkowie to wspaniałe osoby, tyle w nich troski i poświęcenia, kochają ponad wszystko, bardzo jest ważne żeby ich szanować i często odwiedzać

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mam dziadków, więc nie moge nic odrzec ;)

    ¦ olusiek-blog.blogspot.com

    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobrze, że ktoś tu w blogsferze porusza takie kwestie, bo jest dość znaczący problem. Ciężkie życie ludzi starszych w dwudziestym pierwszym wieku, gdzie chamstwo, szyderstwo i brak kultury zalęga się w coraz większej ilości młodych serc.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny blog.;3
    Podoba mi się - obserwuję ; *
    Zapraszam do mnie, jeśli spodoba ci się także mój blog, zaobserwuj byłoby miło.;3
    Pozdrawiam. : ))

    discidone-art.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Cześć !
    Masz świetny blog. Może wspólna obserwacja ? Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mądra z Ciebie dziewczyna! Pięknie to napisałaś ;) mam nadzieję, że Twoi rówieśnicy zaczną myśleć podobnie

    OdpowiedzUsuń
  18. Obserwuje i nominowałam Cię zobacz happyhappymy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Jesteś bardzo młodą, ale jednocześnie mądrą dziewczynką. Jestem pełna podziwu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pamiętajmy, że to co w naszym życiu jest najcenniejsze, może odejść w każdej chwili... Nikt się tego nie spodziewa...

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz stajesz się częścią bloga! Weź jednak pod uwagę, że jest to mój teren, treść jest nieśmiertelna, a Ty mimo wszystko nie jesteś anonimowy.